عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید+ تصاویر

اخیرا یک عکاس نجومی آماتور موفق به ثبت تصویری با شکوه از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی از مقابل خورشید شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی میل، "مهمت ارگون"(Mehmet Ergun) این عکس را در تاریخ ۲ آوریل از آلمان گرفته و به مدت سه هفته در حال تلاش برای ثبت این عکس بود. او تاکنون با موفقیت چندین تصویر از ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال عبور گرفته و آنها را در صفحه اینستاگرام خود با بیش از ۱۴ هزار دنبال کننده به اشتراک گذاشته است.

ایسنا نوشت؛ این عکاس فضایی با استفاده از تلسکوپ خورشیدی Lunt LS۸۰ DSII، ردیاب ستاره Rainbow RST-۱۳۵، دوربین QHY۵III۱۷۴M، راهنمای خورشیدی Hutech Hinode و لنز ۲x Meade Series ۵۰۰۰ Barlow این تصویر را ثبت کرد.

وی با کمک این ابزار توانست دقیقا هنگامی که ایستگاه فضایی بین‌المللی ۳۰۰ مایل(۵۰۰ کیلومتر) بالاتر از مکان او در شهر آلتزی آلمان در حال عبور از مقابل خورشید بود، این تصویر را ثبت کند.

ارگون در این باره گفت: من برای گرفتن این تصویر از سه هفته پیش از آن برنامه‌ریزی کرده بودم و با کمی خوش شانسی توانستم این تصویر را ثبت کنم. این چهارمین عکسی است که از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت کرده‌ام و جالب است هر بار نیز هیجان زده می‌شوم. ناسا همچنین عکس من را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

در آوریل سال گذشته نیز او تصاویری با وضوح بالا از عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی در مقابل خورشید ثبت کرد. ایستگاه فضایی بین‌المللی بزرگترین جرمی ایست که تاکنون توسط انسان به فضا رفته و طول آن ۳۵۷ فوت است.

دیدگاه تان را بنویسید