نویدکیا: در فاز هجومی موفق نبودیم و راضی نیستم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: موقعیت‌های خوبی را به دست آوردیم اما در فاز تهاجمی زیاد موفق نبودیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محرم نویدکیا پس از برتری یک بر صفر سپاهان مقابل سایپا در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار داشت: در نیمه اول بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت‌های خوبی را به دست آوردیم اما در فاز تهاجمی زیاد موفق نبودیم. در نیمه اول سعی کردیم موقعیت های خوبی ایجاد کنیم و توپ گیری کنیم که در این راه موفق بودیم. با این وجود نتوانستیم از فضاها استفاده کنیم.

وی افزود: در نیمه دوم تیم ما دنبال حفاظت از 3 امتیاز بود و مدافعان ما خیلی خوب تیم را در جلو نگه داشتند. البته سایپا در 10 دقیقه آخر خیلی خوب فشار آورد و فرصت‌های زیادی ایجاد کرد. این تیم دو موقعیت خوب در لحظات پایانی داشت که پیام نیازمند یک توپ را خیلی خوب مهار کرد.

سرمربی تیم سپاهان تصریح کرد: در نیمه اول سعی کردیم از هافبک‌های حریف خوب توپ بگیریم و در پرسینگ‌ها فشار بیاوریم. این کار خوب انجام شدم اما در فاز هجومی چندان از بچه‌ها راضی نیستم. با وجود اینکه فضاهای زیادی داشتیم خیلی وارد فضا نشدیم. 

نویدکیا تصریح کرد: در نیمه دوم به همان اندازه که باید سعی می‌کردیم فضا ایجاد کنیم به همان اندازه باید از سه امتیازمان محافظت می‌کردیم. در نهایت توانستیم سه امتیاز را به دست آوریم اما متاسفانه در فاز هجومی خیلی ایده آل نبودیم

وی درباره دلیل دیر به زمین رفتن کی روش استنلی گفت: سایپا برای امتیاز گرفتن فشار می‌آورد و می خواستیم از کناره‌ها بیشتر کار هجومی انجام بدهیم که متاسفانه خیلی هم در این کار موفق نبودیم. کی روش به دلیل سفر طولانی به برزیل مقداری دیرتر به تیم اضافه شد اما کم کم آماده می شود و از بازی‌های بعدی بیشتر می‌تواند به سپاهان کمک کند.

سرمربی سپاهان در ادامه با حضور در نشست خبری پس از این مسابقه عنوان کرد: ابتدا امیدوارم سال جدید سال خوبی باشد و مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و این ویروس هم هرچه سریع‌تر از بین برود، اگر بخواهم واقع‌بینانه صحبت کنم فکر کنم نیمه اول خیلی خوبی داشتیم و سعی کردیم در یک سوم میانی زمین از هافبک‌های سایپا توپ‌های زیادی بگیریم. موقعیت‌های خیلی خوبی به دست آوردیم و توپ‌های خیلی زیادی از حریف گرفتیم اما در فاز هجومی چندان از فرصت‌های خود استفاده نکردیم.

نویدکیا افزود: در پاس‌ها و ضربات‌ آخر خیلی شرایط ایده‌آلی نداشتیم در نیمه دوم سعی کردیم بازی را خوب اداره کنیم سایپا احتیاج به امتیاز داشت و به ویژه در لحظات پایانی مسابقه فشار آورد اما می‌خواستیم سه امتیاز را حفظ کنیم به همین دلیل حریف سعی کرد در لحظات آخر بیشتر به ما فشار آورد و در آن دقایق مقداری عقب‌تر بازی کردیم. 

وی ادامه داد: در مجموع بازی خوبی بود و اگر در فاز هجومی بهتر بوده، پاس‌های بهتری به هم می‌دادیم و ضربات دقیق‌تری می‌زدیم قطعاً می‌توانستیم شرایط بهتری برای سپاهان درست کنیم اما در لحظات پایانی پیام نیازمند توپ فوق‌العاده‌ای را برای ما درآورد مانند دیدار با تراکتور که در بهترین شرایط یک پنالتی برای ما مهار کرد. امروز هم در حساس‌ترین دقایق توپ فوق‌العاده‌ای گرفت و این زنگ خطری برای ما است تا بتوانیم در طول بازی از موقعیت‌های خود بهتر استفاده کنیم و کار را به اتفاقات فوتبال نسپاریم.

سرمربی سپاهان درباره هفتمین برد متوالی این تیم با حساب جام حذفی مقابل مس رفسنجان و عملکرد فوق‌العاده خط دفاعی این تیم گفت: واقعیت این است شرایط خیلی ایده‌آلی در شروع فصل نداشتیم دلیل این موضوع را بارها گفته‌ام نه اینکه نفرات خوبی ندارم واقعیت این است بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارم اما دلم می‌خواست بازیکنانم به همین شکل بازی کنند و تا وقتی بچه‌ها به بلوغ تاکتیکی در نظر من و کادر فنی بود، برسند نیاز به زمان داشتند. در ابتدای فصل خیلی روی ضربات ایستگاهی مشکل داشتیم و روی این ضربات و کرنرها گل‌های زیادی به تیم حریف می‌دادیم.

نویدکیا افزود: حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم روی ضربات ایستادگی خیلی به مشکل خوردیم غیبت دو مدافع مرکزی سپاهان سبب شد در این بخش به مشکل بخوریم اما خوشبختانه روز به روز شرایط تاکتیکی سپاهان بهتر می‌شود  و سعی می‌کنیم آنچه دوست داریم انجام بدهیم. دفاع‌های چپ و راست ما یاد گرفتند در ضد حملات به عنوان بازیکن شماره 6 وارد بازی شوند و به موقع به عقب بازگردند.

وی تصریح کرد: این مسائل تاکتیکی با توجه به خواسته‌های ما مقداری برای بازیکنان پیچیده بود اما اکنون کم‌کم رو به جلو می‌رویم شرایط‌مان خیلی بهتر شده نمی‌گویم مشکل نداریم بلکه مشکلات متعددی هم داریم اما فکر می‌کنم آرام آرام به شرایط ایده‌آل و خوبی می‌رسیم.

سرمربی سپاهان درباره اینکه غیبت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و استراحت بیشتر به سود این تیم است، عنوان کرد: به نفع یا ضرر ما نیست این امر را زمان مشخص می‌کند و بستگی به این دارد چگونه تیم خود را برای بازی‌ها آماده نگه داریم. طبق برنامه‌ای که سازمان لیگ در اختیار ما قرار داده شاید هر 7-8 روز یک بار بازی کنیم. به همین دلیل فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای ما پیش بیاید. شاید استقلال و پرسپولیس با حضور در لیگ قهرمانان در کوران مسابقات قرار بگیرند و این امر از لحاظی به سود آنها است.

وی افزود: شاید آنها از لحاظ حضور در بازی‌های پشت‌سر هم از نظر بدنی وضعیت بهتری نسبت به ما داشته باشند اما از یک لحاظ هم فشار زیاد و استرس می‌تواند برای آنها خستگی ایجاد کند. اعتقادی به اینکه ما 8 یا 10 روز یکبار بازی کنیم و حریفان‌مان 5 روز یکبار ندارم.

سرمربی سپاهان گفت: با بازیکنانم در این مورد صحبت کرده‌ام و به آنها گفته‌ام سرمربی و همکارانش همیشه مؤظف هستند بهترین شرایط را برای تیم ایجاد کنند. اگر 10 روز یکبار هم بازی کنیم امکان دارد در آن میان یک بازی دوستانه هم انجام بدهیم و خود را در کوران مسابقات نگه داریم.

نویدکیا ادامه داد:‌زمان مشخص می‌کند که تا چه اندازه می‌توانیم از لحاظ علمی و بدنی سپاهان را در شرایط ایده‌آل نگه داریم. 

وی درباره دلیل استفاده از یک آرم مخصوص روی لباس خود عنوان کرد: روز گذشته در فرودگاه گفتم برای حمایت از بچه‌هایی که امکان دارد به دلیل حضور در خانه در شرایط کرونایی عصبی شوند یا در جامعه دچار خشونت جزیی شوند با کمال میل قبول کردم در این پویش شرکت کنم و بحث خاصی نبود.

دیدگاه تان را بنویسید