نتایج روز دوم از هفته نوزدهم لیگ برتر؛

نخستین توقف پرسپولیس در۱۴۰۰! / تساوی شاگردان مجیدی در آزادی؛ بن بست پیکان!+ ویدیو ‌گل‌ها و جدول رده بندی

دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده در مشهد یک - یک و بازی استقلال و پیکان در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،تیم فوتبال استقلال از ساعت 18:50 امروز (شنبه) در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف پیکان رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد.

شاگردان فرهاد مجیدی با این تساوی 34 امتیازی شده و در رده سوم جدول رده‌بندی باقی ماندند. پیکان نیز با 25 امتیاز در جایگاه نهم ایستاد. این در حالی بود که پدیده با مهدی رحمتی، پرسپولیس را متوقف کرده بود اما استقلال فرصت نزدیک شدن به پرسپولیس را از دست داد. تارتار هم در این دیدار در نقش رحمتی ظاهر شد و جلوی نزدیک استقلال به پرسپولیس در جدول را گرفت.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته (83 - آرمان رمضانی)، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان (87 - آرش رضاوند)، وریا غفوری، متین کریم‌زاده (46 - مهدی قایدی)، هروویه میلیچ و ارسلان مطهری (68 - سبحان خاقانی).

ترکیب پیکان: علیرضا رضایی، امیرحسین جدی، آرش قادری، نادر محمدی، محمد خدابنده‌لو (82 - اسماعیل بابابی)، حسین پورامینی (89 - جولانی)، آرمان قاسمی، محمدامین درویشی، علی قربان‌خانی، سامان فلاح و رضا جبیره.

داور: رضا کرمانشاهی

نیمه اول/ استقلال صفر - پیکان صفر
دقیقه 4:
 استقلالی‌ها حمله‌ای را روی دروازه پیکان طراحی کردند که می‌توانست موقعیت مناسبی برای گلزنی باشد، اما خروج به موقع علیرضا رضایی این حمله را خنثی کرد.

دقیقه 8: آرمان قاسمی از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه استقلال را تهدید کرد، هرچند توپ او با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت و راهی به دروازه رشید مظاهری نداشت.

دقیقه 28: حسین پورامینی با خطا روی هروویه میلیچ اولین کارت زرد این بازی را به نام خود ثبت کرد. 

دقیقه 29: میلیچ چسبیده به خط محوطه جریمه با پاس شیخ دیاباته می‌توانست شوت زنی کند، اما تعلل او باعث شد ضربه دومش بلوکه شده و به داریوش شجاعیان برسد. ضربه فنی این بازیکن توسط دروازه‌بان پیکان راهی کرنر شد. 

دقیقه 30: دیاباته که اعتقاد داشت بازیکنان پیکان به او ضربه زده‌اند، به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد جریمه شد. 

دقیقه 31: نادر محمدی بازیکن پیکان نیز به رضا کرمانشاهی اعتراض کرد تا او هم کارت زرد بگیرد.

دقیقه 31: ضربه کرنر میلیچ با ضربه سر فرشید اسماعیلی همراه بود که با فاصله اندکی از کنار دروازه راهی اوت شود. 

دقیقه 2+45: پاس عمقی ارسلان مطهری به دیاباته رسید که ضربه این بازیکن را مدافعان راهی کرنر کردند تا یکی از بهترین موقعیت‌های استقلال در نیمه اول از دست برود.

نیمه دوم/ استقلال صفر - پیکان صفر
دقیقه 47: پاس عمقی خوبی به دیاباته رسید و این بازیکن می‌توانست گلزنی کند، اما دروازه‌بان پیکان مانع باز شدن دروازه تیمش شد. 

دقیقه 57: ضربه سر اسماعیلی روی ارسال ایستگاهی مهدی قایدی به راحتی در آغوش دروازه‌بان پیکان قرار گرفت.

دقیقه 66: داریوش شجاعیان با خطا روی امیر روستایی با کارت زرد جریمه شد. 

دقیقه 75: ارسال میلیچ کم مانده بود وارد دروازه شود، اما علیرضا رضایی، دروازه‌بان پیکان باز هم ناجی شد و توپ را به کرنر فرستاد. 

دقیقه 78: محمدحسین مرادمند دیگر بازیکنی بود که با خطایی که انجام داد، از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 3+90: ارسال احمد موسوی به اسماعیلی رشید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

پدیده یک - پرسپولیس یک

تیم‌های فوتبال پدیده و پرسپولیس در نخستین دیدار خود در سال 1400، از ساعت 16:30 امروز (شنبه) در چارچوب دیداری از هفته نوزدهم لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 1+45 تیم پدیده را پیش انداخت اما میلاد سرلک در دقیقه 69 کار را برای پرسپولیس به تساوی کشاند. در این دیدار دو تیم فرصت‌های خوبی را از دست دادند.

شاگردان گل‌محمدی با تساوی در این مسابقه 38 امتیازی شدند و موقتاً به صدر جدول صعود کردند و باید منتظر سرنوشت دیدار تیم‌های سایپا و سپاهان باشند. با تساوی در این مسابقه،‌ استقلالِ 33 امتیازی امیدوار شد تا با شکست پیکان فاصله امتیاز خود با پرسپولیس را کاهش دهد. در واقع پدیده با رحمتی و قاسمی‌نژاد امید را در بین آبی‌پوشان در آستانه دیدار با پیکان افزایش داد.

ترکیب پدیده:‌ میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمد عرفان معصومی، مهرداد بایرامی، محمدعلی فرامرزی، رضا یزدان‌دوست، محمدرضا فلاحیان، یوسف وکیا، صادق صادقی (76-احمد الجبوری)، امیرحسین کریمی و امین قاسمی‌نژاد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی (88- محمد شریفی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا (66- احمد نوراللهی)، مهدی ترابی، امید عالیشاه (84- وحید امیری)، احسان پهلوان (66-مهدی عبدی) و شهریار مغانلو (84- عیسی آل‌کثیر).

داور: علی صفایی

نیمه اول/ پدیده 1 - پرسپولیس صفر

دقیقه 9: ضربه سر شهریار مغانلو روی ارسال سعید آقایی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 11: ارسال تند و تیز مهدی ترابی به شکلی خطرناک از مقابل دروازه پدیده عبور کرد و در ادامه مدافعان مشهدی این توپ را دور کردند.

دقیقه 19: ضد حمله بازیکنان پدیده با ضربه امین قاسمی‌نژاد نخستین موقعیت خطرناک این تیم را شکل داد که توپ در اختیار حامد لک قرار گرفت.

دقیقه 20: پاس در عرض و تند و تیز امید عالیشاه از داخل محوطه جریمه پس از عبور از شهریار مغانلو توسط مدافع پدیده برگشت داده شد.

دقیقه 26: ضربه سر کامیابی‌نیا روی ارسال شیری به شکلی بسیار خطرناک از کنار دروازه فراهانی به بیرون رفت.

دقیقه 34: نفوذ بازیکنان پرسپولیس به داخل محوطه جریمه پدیده با شوت محکم عالیشاه از روی خط شش قدم هدر رفت و ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 39: نفوذ کامیابی‌نیا و پاس در عرض این بازیکن را سعید آقایی به شکلی عجیب نتوانست از داخل محوطه شش قدم تبدیل به گل کند و پس از یک کش‌و‌قوس مدافعان پدیده این توپ را هم راهی کرنر کردند.

دقیقه 1+45: بازیکنان پدیده برخلاف جریان بازی روی یک ضد حلمه توانستند توسط امین قاسمی‌نژاد دروازه پرسپولیس را باز کنند.

شادی گل قاسمی نژاد پس از گلزنی مقابل پرسپولیس

دقیقه 2+45: یحیی گل‌محمدی از داور بازی کارت زرد گرفت.

نیمه دوم/ پدیده 1 - پرسپولیس 1

دقیقه 53: تعلل مدافعان پرسپولیس و فرصت طلبی قاسمی‌نژاد بار دیگر پدیده را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه مهرداد بایرامی به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: میلاد سرلک از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 65: علی سامره مربی تیم پدیده به دلیل اعتراض به داور از صفایی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 69: میلاد سرلک با یک شوت سرکش از داخل محوطه جریمه گل تساوی را برای پرسپولیسی‌ها به ثمر رساند.

دقیقه 70: مهدی رحمتی به دلیل اعتراض به داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 72: شوت سرکش صادق صادقی از پشت محوطه جریمه را حامد لک دور کرد.

دقیقه 76: شوت مهدی ترابی روی ضربه ایستگاه را میلاد فراهانی در دو مرحله دفع کرد.

دقیقه 79: مهدی عبدی دروازه خالی را به شکلی بسیار عجیب از دست داد و ضربه او را مدافع پدیده به کرنر فرستاد.

دقیقه80: ضد حمله خطرناک بازیکنان پدیده می‌رفت تا بار دیگر این تیم را به گل برساند اما شوت قاسمی‌نژاد پس از برخورد به مدافعان پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 82: حرکت تند و تیز بازیکنان پرسپولیس این تیم را در موقعیت بسیار خوب قرار داد اما ضربه سر نوراللهی روی ارسال دقیق ترابی به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا نکرد.

در چارچوب دیدارهای هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو دیدار همزمان از ساعت 17 امروز (شنبه) در تبریز و مسجدسلیمان برگزار شد. نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

تراکتور تبریز صفر - مس رفسنجان صفر
کارت زرد:
 مهرداد رضایی از مس

نفت مسجدسلیمان صفر - نساجی مازندران 2
گل‌ها:
 حسین زامهران (55) و رضا دهقانی (88)
کارت زرد: مجتبی مقتدایی و نیما انتظاری از نفت و علی داوران از نساجی

ذوب آهن 1 - صنعت نفت آبادان صفر

 تیم‌های ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان از ساعت 17:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به نفع شاگردان مجتبی حسینی در ذوب‌آهن به پایان رسید.

فرشاد محمدی‌مهر در دقیقه 38 از روی ضربه ایستگاهی تک گل این بازی را به ثمر رساند.

با این نتیجه صنعت نفت که در نیم فصل اول مسابقات نتایج درخشانی گرفته و حتی به صدر جدول نیز راه پیدا کرده بود برای هشتمین هفته پیاپی موفق به کسب پیروزی نشد تا در سراشیبی قرار گیرد.

قضاوت این بازی بر عهده سعاد وفا پیشه بود.

جدول رده بندی لیگ برتر پس از پایان روز دوم از هفته نوزدهم

جدول رده بندی لیگ برتر پس از پایان مسابقات امروز از هفته نوزدهم

دیدگاه تان را بنویسید