واکسینه شدن تمامی کادر درمان کشور تا ۲ هفته آینده

ظفرقندی گفت: امیدواریم با تامین واکسن در دو هفته آینده همه کارکنان درمان در برابر کرونا واکسینه شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی  درباره واکسینه شدن تمامی کادر درمان در برابر کرونا تا ۲ هفته آینده گفت: طی رایزنی های صورت گرفته با مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی تمامی کادر درمان اعم از دندانپزشکان، ماما، فیزیوتراپ، داروساز به صورت کامل تحت پوشش واکسیناسیون کرونا تا دو هفته آینده قرار می گیرند .

ظفرقندی افزود: با فراهم آوری تامین واکسن در این هفته و هفته آینده و برنامه ریزی های انجام شده در روزهای آتی ما به سازمان های نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان کشور منعکس کرده که ابتدا واکسیناسیون کارکنان درمان باید در مرحله اول واکسیناسیون و پس از آن اقشار آسیب پذیر اتفاق بیفتد .

او اضافه کرد: تزریق واکسن کارکنان درمان هم به صورت شبکه بهداشت در همه شهرستان‌های کشور اعم از پزشک، پرستار و سایر نیرو‌های درمانی انجام خواهد شد و در یک تا دو هفته آینده همه گروه‌های درمانی در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.

 ظفرقندی با اشاره به اینکه نیرو‌های درمانی که بیش از ۳ ماه از ابتلا به کرونایشان گذشته باشد می‌توانند واکسن بزنند ادامه داد: کسانی که در بخش مستقیم مواجهه با کرونا هستند، نیرو‌های درمانی که سن بالاتری دارند و از بیماری زمینه‌ای رنج می‌برند در اولویت تزریق واکسن گروه‌های درمانی هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید