کرونا دوباره استخرهای سرپوشیده را تعطیل کرد

با تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در پایتخت از رنگ زرد به نارنجی، شاهد تسری تعطیلی‌های حوزه ورزش هستیم تا علاوه بر باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه‌های ورزشی سالنی، استخرهای سرپوشیده نیز از نهم فروردین ماه سال جاری و با گذشت حدود ۷۰ روز تا تغییرات بعدی، مجوز فعالیت نداشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق جدول گروه‌های شغلی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی در گروه شغلی دو، استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار تعیین شده‌اند.

ورزش در مناطق نارنجی

در وضعیت نارنجی یا سطح هشدار ۲ محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ در آن ها اجرا می‌شود؛ بنابراین استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نیستند.

وضعیت تهران از آذرماه ۹۸ تا کنون

از ابتدای آذرماه سال جاری بود که شهرهای ایران بر اساس میزان مبتلایان به ویروس کرونا، از قرمز تا سفید تقسیم بندی شده بودند.

تهران از ابتدای آذر تا نیمه این ماه، در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا قرار داشت و با شدیدترین محدودیت های ورزشی در سطح ۲، ۳ و ۴ که شامل تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی روبرو شد.

از ۱۵ آذرماه اما تهران از نظر شیوع ویروس به رنگ نارنجی تغییر پیدا کرد و بر این اساس با کاهش محدودیت های سطح ۲ که شامل تعطیلی مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی همراه شد و در پایتخت صرفا شاهد تعطیلی استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی بودیم.

این روند اما تا ۲۰ دی ماه که وضعیت تهران از نظر شیوع ویروس از نارنجی به زرد تغییر پیدا کرد، ادامه یافت و از ۲۰ دی تا هفتم فروردین ماه سال جاری، وضعیت پایتخت به رنگ زرد باقی مانده و صرفا با محدودیت های سطح ۴ که شامل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی خلاصه شد.

با این وجود امروز (یکشنبه) هشتم فروردین ماه سال ۱۴۰۰، معاون کل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از قرار گرفتن تهران در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا خبر داد. به این ترتیب از فردا، نهم فروردین ماه سال جاری شاهد اجرای سطح هشدار ۲ که شامل محدودیت‌های مشاغل سطح ۳ و ۴ است، خواهیم بود و استخرهای سرپوشیده به عنوان گروه شغلی سه و باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو و نیز باشگاه ورزشی سالنی به عنوان گروه شغلی چهار در مناطق نارنجی مجاز به فعالیت نخواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید