معرفی فولکس واگن تیگوان و مقایسه با نیسان ایکس تریل+ تصاویر

خودروی نیسان ایکس تریل حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را دارد اما خودروی فولکسواگن تیگوان حداکثر سرعتش ۲۰۸ کیلومتر در ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، فولکس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی فولکس واگن تیگوان:

فولکس واگن تیگوان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ و ۹۴۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید، سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودور (Start / Stop)، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب، صندلی‌های جلو برقی، ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب اشاره کرد.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‌های جلو، خروجی برق ۱۲ ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضدآلرژی قابلیت تنظیم جداگانه، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن، نورپردازی داخلی، چراغ‌های LED جلو همراه با چراغ‌های روشن در روز به صورت مجزا) Day light) است.

معرفی نیسان ایکس تریل:

نیسان ایکس تریل، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۸۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از جعبه دنده CVT – Xtronic استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۵ ثانیه است.

مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است. این خودرو مجهز به سیستم هشدار فشار باد تایر‌ها (TPMS)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم کنترل شاسی فعال، سیستم توزیع متغیر گشتاور، رادار هشداردهنده خروج از خط و نقاط کور، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب، رادار شناسایی اشیاء متحرک ، سیستم مانیتور دید ۳۶۰ درجه (AVM) است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم ۴×۴ تمام وقت نیسان (AWD همراه با کنترل دستی)، سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم ورود بدون کلید هوشمند و دکمه استارت، مانیتور چند منظوره پشت آمپر (VID)، صندلی‌های تمام چرمی با قابلیت تنظیم برقی برای صندلی‌های جلو، چراغ‌های LED دوگانه و سیستم نوربالای اتوماتیک، سانروف پانوراما، چراغ‌های روشن در روز LED است.

مقایسه فولگس واگن تیگوان با نیسان ایکس تریل + مشخصات فنی

خودرو
فولگس واگن تیگوان نیسان ایکس تریل
کشور سازنده
آلمان ژاپن
سال (طراحی)
2016 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1984سی سی 2488سی سی
حداکثر قدرت
180 اسب بخار در 3940 دور در دقیقه 171 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته دوکلاچه CVT – Xtronic
شتاب 0 تا 100
7.7 ثانیه 10.5 ثانیه
حداکثر سرعت
208 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1645 کیلوگرم 1588 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4486 طول - 1839 عرض - 1646 ارتفاع 4640 طول - 1820 عرض - 1715 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2677 میلیمتر 2705 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9 لیتر در هر صد کیلومتر 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.3 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.3 لیتر در هر صد کیلومتر 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
63 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 4
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 Euroncap 5
میزان تولید CO2
168 گرم در هر کیلومتر 197 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سیستم پایداری خودرو ESP همراه با Trailer Stabilization - سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC – ترمز ABS و EBD ABS - EBD – ESP
کیسه هوا
دارای 9 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده) کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای
سیستم صوتی
مجهز به پورت‌هایAUX و USB – صفحه نمایش 9.2 اینچی لمسی هندزفری بلوتوث - پخش موسیقی با بلوتوث، USB و AUX

دیدگاه تان را بنویسید