نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC عنوان کرد؛

این ضعف است که نماینده ما در هیات رئیسه AFC از حق ایران دفاع نمی‌کند/ صبر می‌کنیم تصمیمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم

نایب رئیس ایرانی کمیته مسابقات AFC در واکنش به اینکه یکی از مدیران فدراسیون فوتبال گفته بحرین ۶ ماه قبل برای کسب میزبانی وارد عمل شده اما در ایران همه مشغول انتخابات بودند، گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینکه پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمیمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسن غفاری، نایب رئیس سابق کمیته مسابقات AFC  درباره انتخاب بحرین به عنوان میزبان گروه سوم انتخابی جام جهانی در آسیا و رد پیشنهاد ایران گفت: قرار بود مسابقات به صورت صورت رفت و برگشت برگزار شود و حقمان بود در بازی های برگشت در ایران از رقبای خودمان میزبانی کنیم. به خصوص اینکه ما مقابل دو بازی مهم و حیاتی مقابل عراق و بحرین در ایران داشتیم که از نظر امتیازی هر دو تیم در رده‌بندی از ما هم بالاتر است. مطمئنا میزبانی در ایران برای ما مهم بود.

او در واکنش به اینکه یکی از مدیران فدراسیون فوتبال گفته بحرین ۶ ماه قبل برای کسب میزبانی وارد عمل شده اما در ایران همه مشغول انتخابات بودند، گفت: ما همیشه پس فعال هستیم تا اینک پپش فعال باشیم. صبر می‌کنیم تصمصمی اتخاذ شود و بعد شروع به اعتراض می‌کنیم و دنبال راهکار می‌گردیم؛ در حالی که از قبل باید پیش فعال باشیم و اقدام کنیم که کار به اینجا کشیده نشود. اگر آن‌ها ۶ ماه است که کار می کنند و ما نشستیم تا رای صادر شود و بعد اعتراض کنیم، نشان می‌دهد چقدر عقب هستیم.

نایب رئیس ایرانی سابق کمیته مسابقات AFC خاطرنشان کرد: بازی های مقدماتی جام‌جهانی از سوی فیفا در اختیار کنفدراسیون‌ها قرار گرفته است و آن‌ها نحوه برگزاری مسابقات را تعیین می‌کنند. گاها اگر اختلاف کنفدراسیون و فدراسیونی بالا بگیرد، در این صورت فیفا به این مسئله مراجعه می‌کند. منتهی الان کمیته مسابقات این تصمیم را گرفته است و ما نفری هم در این کمیته نداریم و معلوم است که به ضرر ما تمام شده است.

غفاری با بیان اینکه تصمیمات کمیته مسابقات لازم الاجرا نیست تا موقعی که به تایید هیات رئیسه AFC برسد، یادآور شد: خوشبختانه ما در هیات رئیسه کرسی داریم و یکی از معاونت‌ها مال ایران است. وقتی این مسئله در آن جا مطرح می‌شود، باید نهایت تلاش خودمان را کنیم.

وی در واکنش به اینکه مهدی تاج، نایب رئیس AFC می‌گوید کمیته مسابقات از هیات رئیسه نظرخواهی نکرده است، گفت: من قانون کلی را می‌گویم. تصمیمات تمام کمیته‌ها باید در هیات رئیسه تایید، رد یا بازگردانده شود. از این سه حالت خارج نیست. باید روی تصمیمات نفوذ داشته باشیم و بتوانیم با رایزنی به نفع ایران عمل کنیم. در این کمیته‌ها اعضایی هستند که بودن و نبودن‌شان بی‌تفاوت است اما اعضایی هم هستند که بسیار تاثیرگذاری بالایی روی آرای کلی می‌گذارند. باید نفری داشته باشیم که تاثیرگذار باشد.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم وضعیت کشور ما از حیث کرونا در حالت قرمز است اما در بحرین چنین شرایطی نیست. کنفدراسیون در هنگام تصمیم‌گیری سلامتی تیم‌ها، ناظران، داوران، مسئولین و ... را در محل برگزاری مسابقات ارزیابی می‌کند. این موضوع مهم‌تر از جام جهانی است. وقتی ارگانی می‌خواهد تصمیم بگیرد، این موضوع را به طور صددرصد در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: از دیگر فاکتورها واکسینه شدن مردم و جمعیت کشور است. فکر می‌کنم بحرین به علت جمعیت کمتر، درصد بیشتری از مردم خود را واکسینه کرده و از این حیث شانس بیشتری برای میزبانی داشته است. اگر ما ۷۵ درصد مردم را واکسینه کرده بودیم و مشکلات ورود و خروج نداشتیم و استادیوم‌ها و هتل‌های ما از نظر سخت افزاری در وضعیت ایده آلی بودند، نمی‌توانستند ما را کنار بگذارند. با اینکه میزبانی حقمان است اما مشکل ما یک موضوع نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید