تصمیم جدید تنظیم بازار برای کنترل قیمت میوه

ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال با محدودیت جدی انجام شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ستاد تنظیم بازار در جلسه فوق العاده امروز، پنجشنبه، با واردات میوه و سایر کالا‌های اساسی از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی برای عرضه در شبکه توزیع موافقت کرد.

بر اساس این تصمیم با واردات کالا‌های اساسی و میوه از طریق تجار، تعاونی‌ها و بازارچه‌های مرزی با محوریت استانداران مرزی جهت فراوانی توزیع در شبکه توزیع کشور موافقت شد.

ستاد تنظیم بازار همچنین مصوب کرد که تا اطلاع ثانوی و تا متعادل شدن قیمت فروش میوه و همچنین فراوانی کالا در شبکه‌های توزیع، صادرات سیب و پرتقال محدودیت جدی انجام شود.

همچنین این ستاد تاکید کرد که توزیع ذخایر میوه شب عید بدون هیچ گونه محدودیتی در کل کشور آغاز شود.

بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار، تمامی دارندگان ذخیره میوه می‌توانند با هماهنگی لازم نسبت به توزیع کالای خود در غرفه‌های رایگانی که از طریق میادین میوه و تره بار در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، اقدام کنند.

این تصمیمات در جلسه فوق العاده امروز پنج شنبه ۲۱ اسفندماه، در راستای تنظیم هرچه بهتر بازار شب عید برای تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال اتخاذ و ابلاغ شده است.

این درحالی است که شرط واردات موز برای بازرگانان، صادر کردن سیب بوده و اکنون اگرچه تصمیم فوق با هدف کاهش قیمت سیب و پرتغال در بازار است اما، تکلیف آینده واردات و فرآیند قیمت گداری موز هنوز مشخص نیست

 

دیدگاه تان را بنویسید