واکنش توماس باخ به عدم حضور تماشاگران خارجی در المپیک

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص عدم حضور تماشاگران خارجی در بازی‌های توکیو واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، صد و سی و هفتمین نشست هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از روز گذشته به صورت آنلاین آغاز شد که در نخستین روز این نشست توماس باخ برای 4 سال دیگر ریاست این کمیته را برعهده گرفت.

وی درباره این انتخاب اظهارداشت: از صمیم قلب از این رای قاطع اعتماد بسیار سپاسگزارم. در گوش و قلب من برای همه شما باز است، امیدوارم بتوانم روی تعهد، فداکاری و دوستی شما در طول 4 سال آینده حساب کنم.

باخ همچنین در خصوص حضور تماشاگران خارجی و درخواست برای حضور میهمانان ویژه حامیان مالی در بازی‌های المپیک توکیو، پاسخ شفافی نداد اما گفت: ما شانه به شانه دوستان و شریکان ژاپنی‌مان ایستاده‌ایم و بدون هیچ قصدی از آنها حمایت خواهیم کرد.

پیش از این رسانه‌های ژاپنی صحبت‌هایی را در خصوص عدم حضور تماشاگران خارجی در بازی‌های توکیو مطرح کردند اما سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرد پیش از پایان ماه جاری میلادی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

باخ یادآور شد: این مسئله درمورد دشوار بودن یا نبودن داشتن تماشاگران خارجی نیست  بلکه این موضوع به ایمنی و امنیت بازی‌ها برای شهروندان ژاپنی پیوند می خورد که این اولویت است.

دیدگاه تان را بنویسید