کمالوند: استقلال برای جنگ در سه جام نیاز به حداقل سه بازیکن دارد

مدیر فنی تیم فوتبال استقلال گفت:ما فردا در جام حذفی با تمام توان بازی می‌کنیم و اعتقاد داریم پیکانی‌ها هم همین کار را انجام خواهند داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان  شرکت نکرد و فراز کمالوند پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی های جام حذفی سخت است و جای جبران ندارد، یک طرف آن همه چیز است و یک طرف آن هیچ چیز. پیکان جوان است و با انگیزه اما تلاش ما این است که در جام حذفی با مسیر کوتاه به قهرمانی برسیم. فردا با تمام قوا وارد زمین می‌شویم و امیدوارم با دست پر از زمین خارج شویم.

وی در خصوص این که گفته می‌شود استقلال با قرعه بدی روبرو شده است، گفت: فکر نمی‌کنم این گونه باشد، استقلال همیشه استقلال است و شاید بیشتر از آنکه قرعه برای ما بد باشد برای تیم پیکان بد بوده است. ما به رقبایمان به این چشم نگاه نمی‌کنیم و همه رقبا برای ما محترم هستند اما ما هم استقلال هستیم و با تمام توان می‌جنگیم تا از نام و اعتبار این تیم دفاع کنیم. می‌دانیم بازی سختی داریم، چون از تارتار و تیمش شناخت داریم و در این زمینه تمام تمهیدات را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ما سعی کردیم امسال یک کار خوب و علمی را با فرهاد مجیدی جلو ببریم چون به زبان انگلیسی و اسپانیولی مسلط است و مدام در صدد دست یافتن به منابع علمی و فوتبال روز دنیا است. در این 8-7 روز سعی کردیم  کار را بر اساس نمودار علمی پیش ببریم و کاملا هم با هم هماهنگ هستیم. ان‌شاءالله انتهای کار استقلال چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر و البته در آسیا با خوبی و موفقیت همراه شود.

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال در خصوص این که کادر فنی پیکان اعلام کرده اولویت این تیم جام حذفی نیست، عنوان کرد: ما با تمام توان بازی می‌کنیم و اعتقاد داریم پیکانی‌ها هم همین کار را انجام خواهند داد. سعی می‌کنیم فردا از ترکیب اصلی استفاده کنیم و می‌دانیم که کار سختی داریم. پیکان تیم سخت‌کوشی است و در کار دفاعی تیمی قوی محسوب می‌شود و برای آنکه ما پیروز شویم کار بسیار سختی در پیش داریم.

کمالوند در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند بازی در 90 دقیقه تمام شود یا به وقت اضافه بکشد، گفت: امیدوارم تکلیف بازی در 90 دقیقه مشخص شود که فشاری از لحاظ بدنی به بازیکنان نیاید.

وی در خصوص این که پیکانی‌ها به داوری‌های مسابقات معترض بودند گفت: نباید به این مسائل ورود کرد. همان طور که ممکن است مربی یا بازیکن اشتباه کند، داور هم ممکن است مرتکب اشتباه شود. اگر شرایطی را فراهم کنیم که داوران بتوانند با آرامش داوری کنند، مطمئنا آنها می‌توانند در کارشان رشد داشته باشند.

کمالوند در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه یادآور شد: همان طور که می‌دانید پنجره نقل و انتقالات بسته است، اما تیم ما حتماً نیاز به ترمیم دارد. خوشبختانه هیأت مدیره و مددی کاملا با ما همراه هستند و جلسات خوبی را برگزار کردیم. شب گذشته هم مجیدی لیست مورد نظر خودش را به مدیرعامل باشگاه ارائه کرد و فکر می‌کنم دو یا سه بازیکن جدید باید حتماً جذب استقلال شوند. ما هم در لیگ، هم در جام حذفی و هم در بازی‌های آسیایی حضور داریم و با توجه به این که در 4-3 سال اخیر انتظارات مردم برآورده نشده، آنها از ما توقع دارند.

وی تصریح کرد:  طبیعتا این عدم برآورده شدن انتظارات فشار را روی تیم فعلی مضاعف کرده اما چون در هر سه جام می‌جنگیم باید تقویت شویم. مسلما تیمی که می‌خواهد در سه جبهه بجنگد نیاز به این دارد که کاملا نفراتی را در اختیار داشته باشد که بتوانند کفاف انتظارات را بدهند. فعلا در 3-2 پست دچار مشکل هستیم. قطعا در دروازه و دفاع کمبودی احساس نمی‌کنیم اما در خط هافبک و حمله احساس نیاز می‌کنیم. از سوی دیگر منابع مالی باشگاه محدود است و مدیرعامل باشگاه زحمات زیادی در این مدت کشیده و بدهی‌های سرسام‌آور گذشته را پرداخت کرده اما نمی‌خواهیم فشاری به باشگاه بیاوریم که بازیکنانی با ارقام بالا جذب کنیم. پیش از آنکه بخواهیم به دنبال جذب بازیکن برویم بحث ما این است که پنجره نقل و انتقالات باز شود و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

کمالوند در خصوص مصدومان این تیم گفت: فعلا نمی‌توانیم از شجاعیان استفاده کنیم و شاید او از اوایل هفته آینده بتواند تمرینات پرفشار خودش را انجام بدهد.

مدیرفنی آبی پوشان در خصوص پرتاب‌های بلند بازیکن پیکان و این که خیلی‌ها در مورد این مسأله صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، گفت: ما باید در مورد چه مسأله‌ای صحبت کنیم؟ این یک تاکتیک و حربه است و اگر ما هم آن را داشتیم از آن حربه استفاده می‌کردیم. این تاکتیک در خیلی از تیم‌های ایران و حتی در خارج از کشور هم استفاده می‌شود. اعتقاد من این است نباید کار فنی و تیمی پیکان را لوث کنیم و فقط در مورد اوت دستی صحبت کنیم. یقین دارم هر تیمی از این فاکتور بهره‌مند بود از آن استفاده می‌کرد و  جای انتقادی هم از آن وجود ندارد. من می‌بینم خیلی‌ها می‌گویند پیکان اوت می‌اندازد اما اگر همان دوستان چنین بازیکنی داشته باشند از این تاکتیک استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید