جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

امام، آیت الله خادمی را با چه صفاتی ستودند؟

امام خمینی در بیستم اسفند ماه سال ۶۳، در پیامی، رحلت آیت الله سید حسین خادمی را خطاب به ملت ایران و حوزه علمیه اصفهان تسلیت گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در بیستم اسفند ماه سال ۶۳ مطابق با هجدهم جمادی الثانی ۱۴۰۵ در پیامی خطاب به ملت ایران و حوزه علمیه اصفهان، رحلت آیت الله سید حسین خادمی را که ریاست سنی اولین مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشتند، تسلیت گفتند. متن پیام امام به شرح زیر است:

 

در همین رابطه بخوانید

احکام مهمی که امام در سوم اسفند صادر کرد

علت تذکر امام به حاج احمدآقا چه بود؟

سفارش امام به حاج احمد آقا درباره طلبه ها چه بود؟

در دیدار امام و سفیر واتیکان چه گذشت؟

امام در سالگرد عملیات خیبر به فرماندهان عملیات چه گفت؟

در نامه امام به آیت الله هاشمی و میرحسین موسوی بر چه نکته ای تاکید شده بود؟

 

"‌‌بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌إنّالله و إنّا إلیه راجعون‌

‌‌     ‌‌رحلت تأسف انگیز عالم عادل متعهد خدمتگزار به اسلام و مسلمین، حضرت‌‎ ‎‌حجت الاسلام و المسلمین، آقای حاج آقا حسین خادمی ـ رحمة الله علیه ـ موجب تأثر و‌‎ ‎‌تأسف گردید. این عالم متقی بحق خادم صادق شریعت و حافظ حدود اسلام و سرمشق‌‎ ‎‌تقوا و علم و عمل برای دیگران بود. و فقدان و رحلتش ثُلمه ای بر اسلام و حوزه های‌‎ ‎‌علمیه بود. امثال این شخصیت ها که یادگار سلف صالح و نمونه هایی از بزرگان علم و تقوا‌‎ ‎‌بودند ذخیره هایی بوده و هستند که ما باید با جان و دل قدرشان را بدانیم و در حیات و‌‎ ‎‌مماتشان پیروی از سیرۀ حسنۀ آنان کنیم. اینجانب این ضایعه را به ولی عصر بقیة الله ـ‌‎ ‎‌ارواحنا له الفداء ـ و به ملت شریف ایران، بویژه علمای اعلام و حوزه های مقدسۀ علمیه‌‎ ‎‌و اهالی محترم اصفهان، تسلیت عرض می کنم؛ و برای خاندان محترم شان پس از تسلیت،‌‎ ‎‌صبر و اجر مسئلت می کنم. خداوند این عالم جلیل و میهمان عزیز را در جوار رحمت‌‎ ‎‌خود مشمول عنایات خاصۀ خود فرماید. والسلام علی عبادالله الصالحین و رحمة الله و‌‎ ‎‌برکاته.‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

‌‎صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۱۸۱

 

دیدگاه تان را بنویسید