تفاوت‌های اکران فیلم شهاب حسینی در ایران و آمریکا

تهیه‌کننده فیلم «آن شب» معتقد است که با توجه به ظرفیت‌های دیگری که برای اکران در کشورهای دیگر استفاده می‌شود، دست‌اندرکاران ایجاد زیرساخت اکران در ایران بسیار سنتی عمل می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد درمنش که مدتی است فیلم« آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری را در سینماها روی پرده برده است، درباره وضعیت فروش‌فیلم خود گفت: فعلا از میزان استقبال راضی هستیم و یکی از مهم‌ترین دلایلش این بود که با توجه به شروع اکران فیلم از ۲۹ ژانویه در امریکا منطقی نبود که بخواهیم نمایش فیلم در ایران را به تعویق بیاندازیم، چون ممکن بود آسیب‌هایی مثل انتشار  نسخه قاچاق متوجه فیلم شود. نکته دیگری هم که سبب رضایت ما از اکران فیلم شده روند صعودی تعداد سالن‌های سینما از زمان شروع اکران در ایران ست که رو به افزایش بوده؛ یعنی وقتی کار را شروع کردیم حدود ۲۰ تا ۲۵ سینما قرارداد بسته بودند اما الان تعداد به ۷۰ سینما نزدیک شده است.

ایسنا نوشت؛ وی ادامه داد: در فیلم‌هایی از جنس« آن شب» که در ژانر دلهره هستند، بیشترین تاثیر تبلیغ از سوی خود تماشاگرها اتفاق می‌افتد چون با نوع رنگ و تصویر و صدای فیلم باید در سینما دیده شود و معمولاً مخاطبانی که فیلم را دیده‌اند به مخاطبان بعدی توصیه می‌کنند که آن را حتما روی پرده ببینند. براین اساس فکر می‌کنیم فیلم حداقل دو ماه بتواند روی ‌پرده باقی بماند.

او درباره وضعیت فروش فیلم در امریکا با بیان اینکه «کشورهای دیگری هم قرارداد منعقد کردند از جمله انگلستان که اکران فیلم را یک ماه دیگر آغاز می‌کند» گفت: بسیاری کشورهای دیگر هم پیش‌نویس قرارداد فرستادند و در هر کدام یک کمپانی فیلم را می‌خرد تا نمایش آن آغاز شود. اما درباره نمایش فیلم در امریکا باید بگویم استقبال نسبت به ایران بهتر بوده چون مردم در آنجا حاضر نیستند تفریح را تعطیل کنند به همین دلیل شرایط بهتر بود ضمن اینکه بیشتر مخاطبان در امریکا در  سینما ماشین فیلم را دیدند.

درمنش در پاسخ به اینکه آیا بر اساس مدل‌های مختلف اکران در امریکا قصد پیگیری همین سینما ماشین  را در ایران ندارد؟ افزود:  این کار در ماموریت من نیست که چنین شرایطی را فراهم کنم البته پیگیری‌هایی کردم و گفتند این کار زیرساختی احتیاج دارد که در اختیار نیست و کسانی هم که استارت این کار را زده بودند به جهت اجرا مشکلاتی داشتند که چندان در مطلع نیستم. با این حال معتقدم ما خیلی سنتی فکر می‌کنیم و مسئولان مربوط در ارتباط با ایجاد بسترهای نوین نمایشی و کشاندن مخاطب به سالن سینما ضعیف عمل می‌کنند. این در حالی است که اگر در هر استانی درایوین سینما با شرایط مناسب نه در یک پارکینگ و پرده وجود داشت، شرایط خیلی بهتر می‌شد.

او درباره اینکه آیا تصمیمی برای اکران آنلاین فیلمش هم دارد؟ گفت: این فیلم بیشتر برای اکران در سینما مناسب است و بعد از پایان اکران فیلم در سینماها آن را وارد شبکه نمایش خانگی می‌کنیم که قرارداد آن نیز منعقد شده و برنامه‌ای برای اکران آنلاین نداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید