گزارش کامل از مراسم انتخابات فدراسیون فوتبال؛

عزیزی خادم با کسب حداکثر آرا رییس فدراسیون فوتبال شد/ موسوی نایب رییس زنان شد

شهاب‌الدین عزیزی خادم با اخذ 49 رأی رئیس جدید فدراسیون فوتبال شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال امروز (10 اسفند) در سالن اجلاس سران برگزار و در نهایت از بین مصطفی آجورلو، شهاب الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی و علی کریمی، عزیزی خادم به عنوان رئیس انتخاب شد.

 در نشست امروز اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و نواب رئیس هم انتخاب شدند.

 

اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال

علی کریمی (نواب رئیس: مهدی مهدوی کیا - سعید دقیقی و فاطمه علیپور)

 شهاب‌الدین عزیزی‌خادم (نواب رئیس: منصور قنبرزاده - حیدر بهاروند و شهره موسوی)

کیومرث هاشمی (نواب رئیس: علیرضا رحیمی،غلامرضا بهروان و پریا شهریاری)

مصطفی آجورلو (نواب رئیس: حسن نصر اصفهانی- سعید فتاحی و لیلا محمدیان)

خوش و بش علی کریمی و کیومرث هاشمی

هیات رئیسه

روسای هیات‌های فوتبال

احسان اصولی (خراسان رضوی) عبدالکاظم طالقانی (خوزستان)، طهمورث حیدری (چهارمحال و بختیاری)، حسین باجیوند (قزوین)، حبیب‌الله ابوالحسن شیرازی (تهران)، امیرحسین محتشم (بوشهر)، علی طاهری (اصفهان)، عباس صوفی (همدان)، جواد ششگلانی (آذربایجان شرقی)، منصور بیک وردی (البرز)، غلامعلی هنرپیشه (فارس)

مدیران عامل باشگاه‌ها

سعید عباسی (آلومینیوم اراک)، محمدرضا ساکت (سپاهان)، بهرام رضاییان (پارس جنوبی)، سعید نجاریان (تیم فوتسال شهروند ساری)، مهرداد سراجی (سایپا)، علیرضا جنتی (تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان)، احمد عشقان ملک (تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد)، اکبر محمدی (پیکان)

کارشناس (سایر اعضای هیات رئیسه)

رضا رضایی، فریده شجاعی، مسعود مرادی، داود رفعتی، ابراهیم شکوری ،‌ حمیدرضا مهرعلی، صادق دوردگر، میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی، حسن کامرانی‌فر، محسن ترکی، محمد آخوندی، هوشنگ نصیرزاده، امین نوروزی، حسین شمس، علیرضا شهاب، غلامرضا جباری، علی علیزاده، هدایت ممبینی، شهامت عباسی، رضا درویش، نیما نکیسا، حسین زرگر، رسول فروغی، سعید فتاحی، خداداد افشاریان، بهنام ابوالقاسم پور، علیرضا ابراهیمی، رضا صادق پور، اسماعیل صفیری، جمیله کشاورز، رضا محمد کاظمی، حسین نیرویار.

گزارش این مجمع را در ادامه می خوانید: (متن به مرور و برحسب زمان تکمیل شده است)

* این مجمع انتخاباتی بعد از 4 ساله و نه ماه در حال برگزاری است.

* مجمع فدراسیون فوتبال به صورت زنده در حال پخش از اینستاگرام است و برای فیفا هم پخش می شود.

انتخابات فدراسیون فوتبال

*در حال حاضر ۸۶ نفر از اعضای مجمع حضور دارند و یک نفر هم به دلیل ترافیک هنوز نرسیده است.

* پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضران صورت جلسه و نحوه رای دهی اعضای مجمع را اعلام کرد.

انتخابات فدراسیون فوتبال

* همچنین طبق صحبت‌های نبی قرار است علی فلاحتی، رئیس کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره تایید صلاحیت‌ نامزدها ارائه بدهد و پس از آن هم تعیین ناظران انتخاباتی و شمارش کنندگان آرا برای تایید مصوبه مجمع قبلی فدراسیون صورت خواهد گرفت.

*حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال در ابتدای مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار کرد: بعد از تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال که با تلاش و زحمات همکاران من و وزارت ورزش و اعضای هیات‌رئیسه انجام شد، الان انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. در یک سال گذشته، تلاش های زیاد انجام شد که الان انتخابات برگزار شود. برای فردی که امروز به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود،‌ آرزوی موفقیت می‌کنم. در چهار سال گذشته، زحمات زیادی کشیده شد که انصاف نیست به اشاره نکنیم. البته ایراداتی هم در کار بود. صعود به جام‌جهانی و انجام بازی‌های خوب در جام‌جهانی و کسب مقام در فوتسال و فوتبال ساحلی در آسیا از دستاوردهای ما بود. ما در سال گذشته با وجود مشکلات فراوان با همکاری ورزات ورزش و وزارت بهداشت بازی‌های لیگ را برگزار کردیم در حالی که در برخی کشورها به خاطر کرونا مسابقات لغو شد. الان هم که مسابقات بدون مشکل در تمام رده‌ها برگزار می‌شود. برخی می گویند فدراسیون فوتبال بدهکار است. با توجه به مطالبات فدراسیون در فیفا، این بدهی ناچیز است. با توجه به این منابع، رئیس بعدی فدراسیون فوتبال ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان در اختیار خواهد داشت تا برای فوتبال هزینه کند. در هر صورت برای رئیس بعدی فدراسیون فوتبال آروزوی موفقیت می‌کنم.

فلاحتی

* علی فلاحتی مسئول کمیته بدوی فدراسیون فوتبال خطاب به رای دهندگان گفت که «اعضای مجمع اجازه عکسبرداری از تصویر رای خود» را ندارند و پس از پایان رای گیری، اگر تعداد برگه های رای بیشتر از تعداد برگه صادر شده باشد، «انتخابات از اعتبار ساقط» است و رای گیری باید از ابتدا انجام شود.

* نماینده AFC و FIFA  بر نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال نظارت آنلاین دارند.

* شمارش آرای کاندیدا آغاز شده است. در این بخش 87 رای به صندوق ها انداخته شد.  طبق شمارش صورت گرفته مصطفی آجورلو  18، شهاب عزیزی خادم 35  ، علی کریمی  9 ، کیومرث هاشمی 24 رای آوردند که انتخابات به دور دوم کشیده شد. یک رای هم باطل اعلام شد. 

بدین ترتیب رای گیری در دور دوم بین عزیزی خادم و هاشمی برگزار می شود.

* شمارش آرا در دور دوم آغاز شده است. در این رای گیری شهاب الدین عزیزی خادم 49 رای را کسب کرد و هاشمی به 38 رای رسید. بدین ترتیب عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال شد.

* با توجه به اینکه نواب اول و دوم معرفی شده عزیزی خادم که بهاروند رد صلاحیت شد و منصور قنبرزاده از حضور در انتخابات انصراف داد. رای گیری برای نواب اول و دوم انجام نمی شود. اما رای گیری برای نواب سوم که مسئول کمیته بانوان است در حال انجام است.

* شهره موسوی با کسب 70 رای در مقابل 17 رای باطل به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

شهاب عزیزی خادم - رئیس فدراسیون فوتبال - شهره موسوی

عزیزی خادم و بهاروند پس از پایان رای گیری برای نایب رئیسی بانوان به سمت نبی رفته و از وی تشکر کردند.

* در رای گیری اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، احسان اصولی و طهمورث حیدری به عنوان نماینده هیات های استانی در هیات رئیسه انتخاب شدند. اصولی رئیس هیات فوتبال استان خراسان رضوی و حیدری رئیس هیات فوتبال استان چهارمحال بختیاری است. کاظم طالقانی در این بخش نتوانست رای بیاورد.

*در هنگام رای گیری هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در بخش نماینده مدیران باشگاه‌ها، احسان حاج صفی برای چند دقیقه با شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال به گفت‌وگو مشغول بود.

* در بخش انتخاب نماینده باشگاه ها در هیات رئیسه بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی با 40 رای و محمدرضا ساکت و مهرداد سراجی مدیران عامل سپاهان و سایپا هر کدام 25 رای کسب کردند که در نهایت رضاییان برای حضور در هیات رئیسه انتخاب شد و بین ساکت و سراجی دوباره رای گیری صورت می گیرد.

*شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم درباره مجمع انتخابی امروز فدراسیون فوتبال گفت: مجمع نشان داد دستوری نیست و دستورگریز است و فرایند دموکراتیک را مبتنی بر آگاهی فراموش نخواهد کرد. مجمع امروز درس و نمایش بزرگی را به ظهور گذاشت و دست به انتخاب زد. همه به این انتخاب احترام می‌گذاریم و امیدواریم بتوانیم پاسخ این احترام را با عملکردمان بدهیم. اعضای مجمع قدرت انتخاب دارند و افراد آگاهی هستند.

وی در مورد انتخاب نواب رئیسش در فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ابتدا باید هیئت رئیسه انتخاب شود؛ البته بهاروند با ما است. ایشان برای ریاست رد شد ولی کنار ما است. برنامه‌ریزی و همراهی ظرف یکی، دو روز آینده انجام خواهد شد، به خصوص بحث لیگ خیلی مهم است و باید برنامه‌ریزی کنیم. بهاروند نقطه قوتی است. او انسان دست پاکی است و کنار ما خواهد بود.

 پس از کشیده شدن انتخابات نماینده باشگاه ها به دور دوم بین ساکت و سراجیف مهدی نبی اعلام کرد با توجه به جلوگیری از فرسایشی شدن روند این انتخاب و همچنین انتخاب کارشناسان هیات رئیسه به صورت همزمان برگزار شود.

* نبی هنگام اعلام اسامی نامزدهای بخش کارشناسان هیات رئیسه عنوان کرد فریده شجاعی از این بخش انصراف داده است.

* با اعلام عزیزی خادم، حیدربهاروند به عنوان سرپرست نایب رئیس دوم انتخاب شد.

* در ادامه شمارش آراء از بین ساکت و سراجی به عنوان نماینده باشگاه ها، سراجی به هیات رئیسه فدراسیون راه پیدا کرد. سراجی 49 رای کسب کرد و ساکت 34 رای.

* در اقدامی عجیب از سوی برخی از رای دهندگان، درحالی که ابراهیم شکوری از حضور در انتخابات به عنوان کارشناس در هیات رئیسه فدراسیون انصراف داده است، به سخنگوی باشگاه پرسپولیس رای داد.

* عزیزی خادم قصد دارد در نخستین انتصابات خود، علی خطیر را به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب کند. خطیر در مقطعی نیز معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران را برعهده داشت که پس از مسائل پیش آمده میان او و اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی روش از این سمت کنار رفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید