جی پلاس

رفت و آمدهای پر سروصدا در نقل و انتقالات؛ خانه تکانی در فوتبال ایران

طی چندین روزی که از فصل نقل و انتقالات گذشته، تحرکات تیم ها موید این موضوع است که نقل و انتقالات میان فصل نه برای ترمیم اشکالات بلکه برای ساخت و ساز تیم های جدید است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ نیم فصل نخست فوتبال ایران به پایان رسید و پنجره نقل و انتقالات میان فصل آغاز شد. با اتفاقاتی که در 15 هفته نخست رخ داد، تحرکاتی در داخل تیم‌ها شکل گرفته است و شاهد خانه‌تکانی بزرگی در 16 تیم لیگ برتری خواهیم بود.

وضعیت در پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر ایران به گونه‌ای است که گویا برخی از تیم‌ها از بنا اشتباه بوده‌ اند! در واقع تعداد بازیکنان ورودی و خروجی بعضی از تیم ها در نقل و انتقالات زمستانی بسیار بیشتر از ابتدای فصل است و در نتیجه جدول رده بندی به خصوص در میانه و انتهای جدول کاملا زیر و رو خواهد شد.

تیم های بی‌ پول که در نیم فصل نخست نتایج خوبی گرفته اند، به علت مشکلات مالی ستاره های خود را از دست می دهند و در سوی مقابل تیم های متمول که نتایج ضعیفی را کسب کرده اند، با غارت بازیکنان تاثیرگذار تیم های ضعیف تر و همینطور جذب مربیان موفق، تکانی به خود خواهند داد.

طی چندین روزی که از فصل نقل و انتقالات گذشته، تحرکات تیم های موید این موضوع است که نقل و انتقالات میان فصل نه برای ترمیم اشکالات بلکه برای ساخت و ساز تیم جدیدی است؛ به طوری که مسئولان نساجی، یکی از تیم‌ های انتهای جدول گفته این تیم در نقل و انتقالات 9 بازیکن جدید را جذب خواهد کرد!

استقلال، یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ که به اذعان مدیران و مربیان باشگاه چندین بازیکن خوب در هر پست دارد، دنبال جذب مهاجم و هافبک برای نیم فصل دوم است.

پرسپولیس قهرمان نیم فصل هم از این قاعده مستثنی نیست. سرخپوشان که در نیم فصل نخست اشکالاتی در برخی از خطوط مانند دفاع مرکزی و همینطور خط حمله داشتند، پی به خریدهای اشتباه خود برده اند و در حال آزاد کردن بازیکنان مانند مهدی عبدی، محمد مهدی مهدیخانی، احسان حسینی و در عوض رایزنی با بازیکنانی مانند شهریار مغانلو و یکی دو مدافع هستند. آن ها پیش از این هم مهدی ترابی را خریده بودند.

در اصفهان هم همین اتفاقات رخ می دهد. سپاهان هم دست کمی از استقلال و پرسپولیس ندارد اما آن ها هم با آزاد کردن خریدهای اشتباه خود به دنبال جذب چندین بازیکن هستند.

اما وضعیت در تیم های کم بضاعت و انتهای جدولی کاملا دگرگون است. تیم های موفقی مانند آلومینیوم و نفت مسجد سلیمان با از دست دادن سرمربیان خود، حالا در حال از دست دادن بازیکنان سرشناس‌ شان هستند. مهره های کلیدی شهرخودرو هم با نا به سامانی های اخیر در بخش مدیریتی این تیم در حال جدایی هستند و شاید سر از استقلال، پرسپولیس و یا چند تیم دیگر در بیاورند.

استقلال- آلومینیوم اراک- لیگ برتر فوتبال- مهدی قایدی

صنعت نفت آبادان، شگفتی ساز نیم فصل نخست هم به علت مشکلات مالی، قادر به پرداخت مطالبات بازیکنان خود نیست و همین روزها است که بازیکنان تاثیرگذار این تیم راهی تیم های متمول شوند.

از طرفی محدودیت جذب بازیکنان خارجی باعث شده که باشگاه ها چشم به مازاد های همدیگر داشته باشند. مثلا بازیکنی که به قول مجید جلالی به درد تیمش نمی خورد و اشتباهی در نساجی حضور دارد، حالا جزو خریدهای کلیدی شهرخودرو است.

وضعیت به گونه ای است که همه می خواهند از نو تیمشان را بکوبند و بسازند تا نتایج بهتری را در نیم فصل دوم کسب کنند. مشکلات مدیریتی و به خصوص مسائل مالی از جمله عواملی است که باعث خانه تکانی های عظیم در تیم ها می شود و نتایج را زیر و رو می کند.

دیدگاه تان را بنویسید