سینماهای نیویوک بازگشایی می شود

با اعلام فرماندار نیویورک، سینما‌های این کشور بعد از مدت‌ها با محدودیت‌ها ظرفیتی، فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، بعد از حدود یک سال تعطیلی اندرو کوئومو، فرماندار نیویورک، به سینما‌های این شهر اجازه داد تا از روز پنجم مارس با اعمال محدودیت‌های ظرفیتی فعالیت خود را آغاز کنند.

او در اخبار روزانه خود اعلام کرد که سینما‌ها در این شهر برای فعالیت باید از ۲۵ درصد ظرفیت خود استفاده کنند و بیش از ۵۰ نفر در یک سالن نمایش حضور نداشته باشند. علاوه بر این آن‌ها ملزم به انجام اقدامات بهداشتی و امنیتی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و افزایش ضدعفونی‌ها هستند.

۵ ماه پیش و در اکتبر گذشته، سینما‌های ایالت نیویورک (به جز سینمای شهر نیویورک)، با شرایطی مشابه مجاز به بازگشایی شده بودند. سینما‌های نیویورک سیتی از مارس سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند.

این سینما‌ها همچنین ملزم هستند که سیستم‌های تهویه هوا را افزایش دهند و همچنین صندلی‌ها را برای رعایت فاصله علاقمندان به سینما علامت گذاری کنند.

با وجود این محدودیت ها، این خبر مورد استقبال صاحبان سینما قرار گرفت که سالن هایشان در حدود ۱۲ ماه به دلیل پاندمی کرونا خالی شده بود.

این موضوع همچنین می‌تواند استودیو‌ها را ترغیب کند که فیلم‌های مهمتری را اکران کنند. چرا که با بسته بودن بازار مهمی مثل نیویورک، آن‌ها تردید‌های زیادی را برای نمایش  آثارشان داشتند.

گفتنی است بعد از اعلام این خبر توسط کوئومو، سهام سینما‌ها روندی صودی داشت. سهام سینمای AMC ۱۳ درصد و سهام سینمای سینمارک بیش از ۷.۵ درصد افزایش داشتند.

سینمای داخلی آمریکا، این هفته با کاهش ۳۰ درصدی، کمترین میزان فروش هفتگی در سال را رقم زد. مجموع فروش این هفته فقط ۸.۵ میلیون دلار اعلام شده و در مقایسه با سال گذشته که ۱۰۷ میلیون دلار بود کاهش چشمگیری داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید