شناسایی اشکالات جدی در برنامه راستی آزمایی توئیتر

برنامه راستی آزمایی توئیتر به منظور شناسایی اخبار و مطالب دروغین و جعلی در این شبکه اجتماعی مشکلات جدی داشته و معتبر و قابل استناد نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت، بررسی‌های مؤسسه پوینتر نشان می‌دهد که برنامه راستی آزمایی بردواچ توئیتر به درستی مدیریت و سازمان دهی نشده و لذا نمی‌توان به یافته‌های آن در مورد معتبر بودن یا نبودن مطالب مختلف در توئیتر اعتماد کرد.

مهر نوشت؛‌ توئیتر از ماه قبل اجرای برنامه‌ای موسوم به بردواچ را آغاز کرد که با مشارکت نیروهای داوطلب ادامه یافته است. در قالب این برنامه این داوطلبان صحت پست‌های کاربران را کنترل کرده و برای اثبات درستی یا غلط بودن آنها لینک‌هایی را ارسال می‌کنند.

مؤسسه پوینتر حدود ۲۷۰۰ مطلب چک شده در قالب برنامه بردواچ را بررسی کرده و بر همین اساس کمتر از نیمی از مشارکت کنندگان در این برنامه از منابع و نقل قول‌هایی معتبر برای تعیین صحت یا عدم صحت پست‌های توئیتری بهره گرفته‌اند. همچنین بی طرفی لازم در برخی از اظهارنظرهای مشارکت کنندگان در بردواچ رعایت نشده است.

در حال حاضر حدود هزار نفر در برنامه بردواچ مشارکت کرده‌اند. این افراد می‌توانند توئیت هایی را که گمراه کننده و غیر معتبر تشخیص می‌دهند علامت بزنند و در این زمینه یادداشت نوشته و منبعی را برای اثبات ادعاهایشان ارائه دهند. این یادداشت‌ها در زیر توئیت مربوطه نمایش داده می‌شود و سایر کاربران بردواچ می‌توانند به آنها نمره بدهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید