فروش دارو در داروخانه‌های اینترنتی ممنوع

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، محصولات مجاز برای فروش در داروخانه‌های اینترنتی را معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، منان حاجی محمودی، در جلسه کمیسیون مشترک امور داروخانه های سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، دستور کار جلسه را با محوریت دو موضوع ایجاد وحدت رویه در بررسی تخلفات داروخانه‌ها در بحث فروش اینترنتی و نحوه انتخاب داروخانه منتخب عنوان کرد.

مهر نوشت؛ وی گفت: نگاه ما به ‌عنوان دانشگاه، سلامت مردم است و باید قانونمند با الگوگیری از بخش‌های مختلف راه درست برای نقل ‌و انتقال دارو و سلامت مردم را در نظر بگیریم.

حاجی محمودی با اشاره به‌اصطلاح «داروخانه اینترنتی» که به‌ تازگی رواج یافته، ‌افزود: عبارت دقیق مجوزهایی که تحت عنوان داروخانه اینترنتی صادر می شوند «فروش اینترنتی فرآورده‌های سلامت غیردارویی» است و مردم باید توجه کنند که نباید هیچ‌گونه دارویی در داروخانه اینترنتی به فروش برسد.

وی با اشاره به محصولات مجاز برای فروش در داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی، گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی، شیر خشک، گیاهان دارویی به ‌صورت فرآوری نشده، دم‌نوش، فرآورده‌های طبیعی و سنتی حاوی گیاهان دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی ازجمله کالاهای مجاز به فروش در داروخانه اینترنتی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید