بازداشت 3 نفر از عوامل برگزاری جشنواره در روز شهادت

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد اعلام کرد که ۳ تن از عوامل برگزاری مرتبط با برگزاری جشن و بازی بومی و محلی در روز شهادت امام هادی(ع) بازداشت شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از بازداشت سه نفر از افراد مرتبط با برگزاری جشن ها و برنامه بازی بومی و محلی در روز شهادت امام هادی(ع) خبرداد.

ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان نوشت: سید جواد ایلالی، با اعلام این خبر در خصوص جزییات شکل گیری این رویداد تصریح کرد :متاسفانه حسب اطلاع در یوم جاری که  مصادف با شهادت امام هادی علیه السلام بود برنامه‌ای با محوریت اجرای جشن ها و ورزش های بومی و محلی که با رقص و پایکوبی نیز همراه بود در مرکز استان برگزار شد و به محض وصول خبر و احراز صحت آن، دستور قضایی مبنی بر توقف ادامه برنامه صادر گردید و سه تن از عوامل اصلی مرتبط با این ماجرا بازداشت شدند.

 وی با بیان اینکه اساساً توهین به مقدسات دینی و مذهبی مطابق با قوانین موضوعه جرم محسوب و مستوجب تعقیب کیفری و مجازات افراد دخیل در آن است از عملکرد دستگاه‌های مسئول به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان به شدت انتقاد و خاطرنشان کرد :ماهیت و ابعاد دقیق این ماجرا در دست بررسی قرار دارد و طبعاً بخشی از این رویداد به عملکرد دستگاه های مدیریتی و نظارتی مانند اداره کل ورزش و جوانان و برخی از نهادهای فرهنگی برمی‌گردد و طبعاً چنانچه محرز و مشخص شود در این خصوص مجوزی صادر شده باشد  بدون اغماض و مماشات با کسانی که به نحوی از انحا با تساهل و تسامح و با فعل و ترک فعل مجرمانه موجبات برگزاری این برنامه را فراهم ساخته اند برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این رویداد تلخ واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را در محافل خبری و   رسانه ای از جمله در فضای مجازی  از سوی مردم ولایتمدار، انقلابی و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در استان در پی داشته است بیان کرد: اینجانب به عنوان مدعی‌العموم اجازه نخواهم داد افرادی خواسته یا ناخواسته به مقدسات دینی و مذهبی مردم توهین و هتک حرمت کنند .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تاکید مضاعف بر ضرورت اتخاذ تدابیر بازدارنده و پیشگیرانه برای جلوگیری  از وقوع چنین رخدادهایی از مسئولین فرهنگی و متولیان فعال در عرصه امور اجتماعی خواست بیش از پیش مراقبت سوء استفاده ها و نقشه های دشمنان در ایجاد استحاله فرهنگی در راستای از بین بردن ارزش های دینی و مذهبی مردم باشند و اجازه ندهند دشمنان کوچکترین فرصتی برای عرض اندام داشته باشند.

ایلالی در پایان گفت: روند دادرسی این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و تا روشن شدن سایر ابعاد ماجرا و شناسایی و دستگیری دیگر ایادی مرتبط با آن کماکان در جریان است و اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید