جی پلاس؛

درخواست امام از شهید سعیدی چه بود؟

امام خمینی در نامه ای که در بیست و هشتم بهمن ماه سال ۴۸ به شهید آیت الله سید محمد رضا سعیدی نوشتند، از ایشان درخواستی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در بیست و هشتم بهمن ماه سال ۴۸ مطابق با دهم ذی الحجه سال ۱۳۸۹، امام خمینی در نامه‌ ای خطاب به شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی، از ایشان خواستند که از ورود به اختلافات محلی پرهیز کنند. متن نامه امام در ادامه آمده است:

‌‌

"‌‌بسمه تعالی‌

‌‌روز عید اضحی 89‌

‌‌     معروض می دارد، مرقومات شریفه واصل، لکن مسافر برای جواب کمیاب است،‌‎ ‎‌اینک تصدیع می دهد. مرقوم مفصل شما را مطالعه کردم. قبلاً هم تذکر دادم که جنابعالی‌‎ ‎‌در این اختلافات محلی وارد نشوید؛ شما مشغول کار خودتان باشید. صلاح دین و دنیای‌‎ ‎‌شما نیست با این نحو اشخاص طرف شوید. اینجانب نمی توانم دربارۀ اشخاص چیزی‌‎ ‎‌بنویسم؛ شما خودتان اهل تشخیص هستید و می دانید اگر کسی ادعا کند که فلانی به من‌‎ ‎‌ارجاع نموده صحیح نیست. تاکنون در تهران به احدی ارجاع ننمودم و در غیر تهران‌‎ ‎‌ایضاً. فقط همان سابق به یکی دو تا از مراجع که اکنون مرحوم شده اند ارجاع نموده ام.‌‎ ‎‌سرکار هیچ در این موضوعات باور نکنید و باز تکرار می کنم در این مشاجرات وارد‌‎ ‎‌نشوید تا بتوانید به خدمت خودتان به اسلام ادامه دهید. والسلام علیکم.‌

 

صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۲۶۳

 در همین رابطه بخوانید:

پاسخ امام به استفتای آیت الله صانعی درباره "حق الله" و "حق الناس"

نامه ای سرشار از اسرار عرفانی و لطایف توحیدی از امام به آقا سیدابراهیم مقبره ای+ترجمه

محتوای نامه امام به حاج احمد چه بود که از او خواستند از پدر نرنجد؟

دیدگاه تان را بنویسید