قهرمانی بایرن مونیخ در جام جهانی باشگاه ها

تیم بایرن مونیخ قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دیدار فینال جام باشگاه های جهان بین بایرن مونیخ و تیگرس مکزیک در سایه غیاب توماس مولر، ستاره بایرن، به دلیل ابتلا به کرونا و همچنین درگیری ژروم بواتنگ، مدافع این تیم، در ماجرایی جنایی برگزار شد.

بایرن مونیخ به دنبال کسب ششمین عنوان قهرمانی خود در یک سال گذشته بود، در حالی که تیگرس اولین تیم فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی بود که توانسته بود به فینال جام قهرمانی باشگاه ها صعود کند.

بایرن مونیخ در شش بازی اخیر خود پیروز شده و در هر 12 مسابقه قبلی موفق به گلزنی شده بود و تیگرس نیز در چهار بازی قبلی موفق به گشودن دروازه حریفان خود شده بود.

هانسی فلیک به دلیل مشکلات غیرمنتظره ای که برای توماس مولر و ژروم بواتنگ رخ داد، با ترکیبی متفاوت به زمین رفته بود، اما سرمربی تیگرس با همان یازده نفری که پالمیراس برزیل را در نیمه نهایی شکست داده بودند، در برابر بایرن مونیخ ایستاد.

تیم تیگرس در دقیقه 2 بازی به یک کرنر زودهنگام دست یافت اما مدافعان بایرن به راحتی توپ را دفع کردند.

در دقیقه 6 بازی سانه توانست کومان را در محوطه جریمه تیگرس صاحب توپ کند اما والی هافبک فرانسوی بایرن با راحتی توسط دروازه بان گرفته شد.

تیگرس در دقایق بعدی دو کرنر پیاپی بایرن مونیخ را دفع کرد و در دقیقه 15 توپ در محوطه جریمه تیم مکزیکی به لواندوفسکی رسید، اما مهاجم بایرن نتوانست توپ را به خوبی کنترل کند و مدافعان تیگرس خطر را دفع کردند.

جاشوا کیمیچ در دقیقه 18 دروازه تیگرس را با ضربه ای محکم و از راه دور باز کرد. با اعتراض بازیکنان تیگرس که اعتقاد به آفساید داشتند، داور از VAR کمک گرفت و گل زیبای کیمیچ توسط داور اروگوئه ای مسابقه مردود اعلام شد. لواندوفسکی در این صحنه در آفساید قرار داشت و به رغم تلاش زیادی که برای برخورد نکردن با توپ انجام داد، داور گل بایرن را آفساید اعلام کرد.

جای خالی مولر در این بازی برای بایرن مونیخ به شدت احساس می شد و این تیم بدون حضور ستاره باتجربه خود از آن برندگی همیشگی برخوردار نبود.

تلاش های تیگرس برای ایجاد موقعیت روی دروازه بایرن در نیمه اول بی خطر تر از آن بودند که نویر را به زحمت بیندازند و حتی ضربه کرنر این تیم روی دروازه بایرن چندان بازیکنان این تیم را به دردسر نینداخت.

گوسمان، دروازه بان تیگرس، تا دقیقه 37 دو بار از داور بابت تلف کردن زمان بازی تذکر جدی گرفت. تیم مکزیکی تا پایان نیمه اول دروازه خود را بسته نگه داشت اما به وضوح از عدم خلاقیت در میانه زمین و نداشتن یک بازی‌ساز رنج می برد.

در دقیقه 42 بازی دوئنس، مدافع تیگرس، بابت تلف کردن زمان بازی کارت زرد دریافت کرد. نیمه اول بدون حادثه دیگری به پایان رسید

دو تیم نیمه دوم را با همان ترکیب ابتدایی خود آغاز کردند. حملات بایرن مونیخ در ابتدای نیمه دوم چندان کاری را از پیش نمی برد و تیم مکزیکی نیز به راحتی در مقابل قهرمان آلمان و اروپا دفاع می کرد.

بایرن مونیخ نیمه دوم بازی را به شدت تحت کنترل داشت و در نهایت در دقیقه 60 بنجامین پاوارد موفق شد توپ را به تور دروازه تیگرس بدوزد، هر چند این گل بلافاصله با پرچم کمک داور به نشانه آفساید و سوت داور مردود اعلام شد.

نفس راحت تیگرس چندان طولی نکشید و VAR این بار برخلاف نیمه اول بازی، گل بایرن مونیخ را سالم تشخیص داد. 1-0 به نفع بایرن مونیخ.

پس از اینکه هانسی فلیک در دقیقه 64 تولیسو را به جای گنبری به زمین فرستاد، در دقیقه 73 نیز با سه تعویض همزمان موسیالا، چوپوموتینگ و داگلاس کاستا را جایگزین سانه، لواندوفسکی و کومان کرد. بایرن روز دوشنبه در بوندسلیگا باید به میدان برود و به نظر می رسید فلیک دیگر خیالش از پیروزی در این بازی و قهرمانی راحت است.

در دقیقه 83 تیگرس چند سانتیمتر با زدن یک گل به خودی فاصله داشت اما پاس رو به عقب سالسادو را دروازه بان تیگرس که جلو آمده بود، درست روی خط دروازه متوقف کرد.

در دقیقه 84 بایرن فرصتی خطرناک روی دروازه تیگرس ایجاد کرد و ضربات داگلاس کاستا و کیمیچ، یکی پس از دیگری توسط دروازه بان تیگرس دفع شد و این فرصت هم از دست رفت.

تیگرس در دقایق پایانی بازی هم نتوانست کاری از پیش ببرد و چهار دقیقه وقت تلف شده از سوی داور نیز بدون حاثه خاصی سپری شد و بایرن سرانجام همانطور که رویایش را داشت، شش گانه را فتح کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید