جی پلاس

سید جلال در نقش بنجامین باتن؛ پرسپولیس کاپیتان را در آغوش بکش!

کاپیتان پرسپولیس در 39 سالگی موثرترین بازیکن تیمش در فصل جاری است؛ گل‌های سه امتیازی سیدجلال و شکست ناپذیر بودن تیم یحیی در حضور او، سرخپوشان را به مسیر برگردانده و آن ها حالا مدعی اصلی قهرمانی نیم فصل هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شاگردان یحیی گل محمدی با برگزاری بازی معوقه خود مقابل مس رفسنجان، حالا با یک بازی کمتر، 24 امتیازی هستند و در صورت کسب 6 امتیاز باقی مانده از نیم فصل نخست، باز هم قهرمان نیم فصل خواهند شد و به چندین هفته صدرنشینی تیم همشهری خاتمه خواهند داد.

صعود پرسپولیس به صدرجدول بعد از آن صورت گرفت که سرخپوشان توانستند سه دیدار اخیر خود را با پیروزی‌ های یک بر صفر به پایان برسانند و رفته رفته به کورس قهرمانی اضافه شوند. چهره نخست سرخپوشان در این موفقیت کسی نیست جز سیدجلال حسینی.

کاپیتان 39 ساله پرسپولیس که مسن ترین بازیکن لیگ برتر محسوب می شود، بهتر از هر بازیکن دیگری توانسته در موفقیت های تیمش تاثیرگذار ظاهر شود. پرسپولیس در تنها دیداری که سیدجلال غایب بود، تنها شکستش را در این فصل تجربه کرده است!

او در گلزنی هم بهتر از بازیکنان تیمش عمل کرده . سیدجلال در حال حاضر همراه با احمد نوراللهی بهترین گلزن این تیم با سه گل زده محسوب می شود. این در حالی است که او نسبت به نوراللهی یک بازی کمتر هم انجام داده است.

اما این پایان کار نیست. عملکرد درخشان کاپیتان پرسپولیس وقتی کامل می شود که او در این فصل برخلاف هر مدافع دیگری هیچ کارت زردی دریافت نکرده است؛ یعنی او با درک وضعیت کنونی تیمش که در بخش تدافعی با کم و کاستی‌ هایی رو به رو است، از هر گونه خطای منجر به کارت زرد پرهیز کرده است.

درخشان ترین بخش عملکرد سیدجلال هم در گلزنی های سه امتیازی است. او دو بار گل سه امتیازی زده و یک بار هم در پیروزی سه بر صفر مقابل شهرخودرو، نخستین گل بازی را به ثمر رساند.

در هر حال گل‌محمدی باید خوشحال باشد که بازیکنی را در اختیار دارد که در ۳۹ سالگی می‌تواند متر و معیاری برای زندگی ورزشی سالم باشد. شاید این جمله پائولو مالدینی در وصف ستاره سوئدی و 39 ساله میلان درباره سیدجلال حسینی هم درست باشد: « در فوتبال خیلی چیزها در طول زمان تغییر می‌کنند ولی برخی هم مثل گذشته باقی می‌مانند.»

پرسپولیس- مس رفسنجان - سید جلال حسینی

حسینی این روزها هیچ شباهتی با بازیکن سال های جوانی ندارد و به لطف زندگی سالم خود، آماده تر از هر بازیکنی به وظایف فردی و تیمی خود از جمله رهبری تیم در داخل زمین عمل می کند.

اگر سیدجلال حسینی را با متر و معیارهای فوتبال ایران بسنجیم، قطعا او جزو اساطیر لیگ برتر ایران و تیم ملی است که همچنان در بالاترین سطح بازی می‌کند و رهبر پرسپولیس در موفقیت‌های سالیان گذشته این تیم است.

دیدگاه تان را بنویسید