وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

امتحانات نهایی در سال آینده حضوری است

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه «امتحانات نهایی در سال آینده حضوری است»، تصریح کرد: «ترجیح می‌دهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: «ترجیح می‌دهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار  هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم.»

حاجی میرزایی گفت: «سیاست پرداخت در حق التدریس ها تغییری نکرده است بنابراین پرداختی حق التدریس کاهش نمی یابد. ٣٨٠ میلیارد تومان برای پرداخت حق التدریس باقی‌مانده سال قبل را در اختیار استان ها قرار دادیم.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «مدارس غیردولتی نمی توانند بابت خدماتی که ارائه نکرده‌اند،  شهریه دریافت کنند.»

 

نسبت باسوادی در جمعیت بالای ۶ سال ۹۰ درصد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت باسوادی در جمعیت بالای ۶ سال، ۹۰ درصد است در حالی که این رقم در زمان پیروزی انقلاب ۴۷ و نیم درصد بود.

محسن حاجی میرزایی شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: هدف گذاری اصلی سواد آموزی در کشور بر روی جمعیت فعال ۱۰ تا ۴۹ سال است که ۹۶ درصد آن، هم اکنون باسواد هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده، بتوانیم چهار درصد دیگر را هم تحت پوشش با سوادی قرار دهیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: برای محو بی سوادی، مهم این است ورودی به بی سوادی، بسته شود یعنی کسانی که به سن تحصیل می رسند به آموزش دسترسی داشته باشند و ترک تحصیل نکنند.

وی اظهار داشت: برای تحت پوشش قرار دادن کسانی که به سن تحصیل رسیده اند، امکانات وزارت آموزش و پرورش و برخی نهادها و دستگاه‌های دیگر را بسیج کردیم و همه این افراد با همکاری ثبت احوال با کد ملی شناسایی می‌شوند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به این که نهضت سواد آموزی در کشور فراز و فرودهایی داشت، اضافه کرد: این نهضت در دوره ای شتاب گرفت و هر قدر به سمت عددهای نهایی می رویم، جمعیت پراکنده تر و کار دشوارتر می‌شود.

حاجی میرزایی بیان کرد: همکاران ما در سازمان نهضت سواد آموزی همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا هر چه زودتر شاهد محو بی سوادی باشیم.

وی تاکید کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر از بچه‌هایی که قبلاً تحت آموزش قرار نگرفته بودند در دولت تدبیر و امید،  تحت آموزش قرار گرفتند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر در سن تحصیل هنوز تحت آموزش قرار نگرفته‌اند.

وی یادآور شد: دلیل بی سوادی یک و دو دهم درصد این افراد این است که در مناطقی زندگی می‌کنند که ممکن است به آموزش دسترسی نداشته باشند زیرا بیش از پنج هزار مدرسه داریم که کمتر از پنج دانش آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بخشی دیگر نیز شاید به علت بیماری یا مشکلات اقتصادی باشد که کودک کار هستند یا محرومیت آنها از تحصیل به علت معلولیت است.

حاجی میرزایی افزود: حدود ۹ سازمان و دستگاه از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان با همکاری یکدیگر و با حساسیت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید