امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه برگزار می‌شود؟/ وضعیت کلاس دروس عملی در شهرهای قرمز چگونه است؟

معاون دانشگاه آزاد اسلامی درباره امتحانات دانشجویان بیان کرد: امتحانات میان‌ترم در حال انجام است و طبق دستورالعملی که صادر شده بخشی از نمره نهایی در طول‌ترم و بخشی از امتحان پایانی در نظر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون علوم پایه، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره امتحانات پایانی و کلاس دروس عملی دانشجویان دانشگاه آزاد توضیحاتی ارائه داد.

جواد علمایی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امتحانات پایان‌ترم دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و تغییری رخ نداده است.

وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه امتحانات تصویری برگزار می‌شود، گفت: آیین‌نامه‌های قبلی پابرجاست و دانشجویان به شایعات توجه نکنند.

معاون علوم پایه، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره امتحانات مستمر دانشجویان بیان کرد: امتحانات میان‌ترم در حال انجام است و طبق دستورالعملی که صادر شده بخشی از نمره نهایی در طول‌ترم و بخشی از امتحان پایانی در نظر گرفته می‌شود.

وضعیت برگزاری کلاس دروس عملی در شهرهای قرمز

علمایی درباره برگزاری کلاس‌های دروس عملی گفت: دروس عملی در خیلی از واحدها برگزار می‌شود. واحدهایی که در شهرهای زرد مستقر هستند دانشجویان در گروه‌ها ۵ تا ۷ نفره در آزمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند. اخیراً در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشتم از نحوه برگزاری کلاس‌های علمی نیز بازدید داشته‌ام.

وی درباره کلاس دروس عملی دانشجویان مستقر در شهرهای قرمز افزود: واحدهایی که در شهرهای قرمز هستند می‌توانند در فاصله بین دو ترم کلاس‌های عملی را برگزار کنند و نمره آن را برای ترم جاری لحاظ کنند. این امکان تا پایان فروردین ۱۴۰۰ برای واحدهای دانشگاهی وجود دارد.

معاون علوم پایه، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه برگزاری امتحان دروس عملی گفت: نحوه برگزاری امتحان دروس عملی در اختیار اساتید است، فرقی که اکنون با نیمسال‌های گذشته دارد این است که آزمایشگاه‌ها درترم جدید به‌صورت پی‌درپی انجام می‌شود. دانشجویان در گروه‌های ۵ تا ۷ نفره در ۳ روز به‌صورت پی‌درپی به آزمایشگاه‌ها می‌روند، اساتید آزمون نهایی را برگزار می‌کنند پس از آن گروه‌های بعدی در آزمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید