اظهارات عجیب وزیر اقتصاد درباره پالایش یکم!

وزیر اقتصاد در اظهاراتی عجیب مدعی شد صندوق پالایش یکم از زیان خارج شده است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های گمرک هوشمند در پاسخ به این سؤال که با توجه به گفته مسؤول دفتر رئیس جمهور که طرحی برای حمایت از صندوق پالایشی یکم ارائه خواهد شد، در حالی که الان پالایش یکم زیان ده است، برنامه شما برای حمایت از خریداران صندوق پالایشی یکم چیست، گفت: صندوق پالایش یکم از زیان درآمده است، دیروز که بررسی کردم 25 درصد از ارزش روز خالص دارایی (NAV) بالاتر بود.

دژپسند

 

این اظهارات وزیر اقتصاد در حالی صورت گرفته است که صندوق پالایش یکم با قیمت هر واحد 10 هزار تومان به خریداران فروخته شد و پس از بازگشایی به جز یک مقطع چند روزه، همواره زیر 10 هزار تومان معامله شده است.
پالایش یکم روز گذشته با حدود 21 درصد ضرر برای صاحبان اولیه این واحدها همراه و قیمت پایانی هر واحد آن در 7 هزار و نهصد هزار تومان بسته شد.
ارزش واقعی این صندوق کمتر از نرخ معاملاتی آن قرار دارد و این موضوع که یک ضعف بالقوه برای این صندوق است، توسط وزیر اقتصاد به اشتباه، خارج شدن پالایش یکم از زیان تلقی شده است که  تعجب بسیاری از فعالان بازار سرمایه را به همراه داشته است. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید