مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کمیته ملی پارالمپیک ؛

صالحی امیری: به ما پیشنهاد دادند ۲ برابر تعداد ورزشکاران، واکسن کرونا توزیع شود/ کام ملت در سال 1400 شیرین خواهد شد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: به ما پیشنهاد دادند که حتی تا ۲ برابر تعداد ورزشکاران درخواست دهید تا واکسن کرونا را توزیع کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رضا صالحی امیری در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کمیته ملی پارالمپیک و رونمایی از سردیس بانوان مدال‌آور پارالمپیکی گفت: ایام خجسته دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه (س) را به همه زنان و مردان ایران زمین تبریک می‌گویم. پیام روشن تلاقی این ایام، عبور مردم ایران از 40 سال سختی به سوی آینده‌ای روشن است.

 

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: انقلاب اسلامی فراتر از مسائل مادی؛ عزت و شرافت را برای ایران به ارمغان آورد و ما در این راه، مدیون شهیدان هستیم. قبل از انقلاب، حوزه ورزش بسیار محدود بود اما امروز، یک ملت درگیر ورزش است. در برخی رویدادها مثل فوتبال، حدود 40 میلیون ایرانی آن را تعقیب می‌کنند. خوشبختانه تک رشته‌ای نیستیم و در همه رویدادها در منظقه و جهان، حضور داریم و سرآمد هستیم. حدود 4 میلیون جوان ایرانی در ورزش قهرمانی و در رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه برداری، ووشو، والیبال، بسکتبال و ... حضور دارند. ورزش ایران در جهان شناخته شده است.

صالحی امیری گفت: ورزش ایران پس از انقلاب جهشی پیدا کرد که در جهان، زبانزد است. این مژده به مردم ایران می‌دهم که جوانان ایرانی در المپیک توکیو، مسابقات داخل سالن تایلند، بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جوانان آسیا در چین و ...خواهند درخشید. کام ملت در سال 1400 شیرین خواهد شد. امیدوارم این ویروس منحوس زودتر از بین برود.

او در مورد مراسم امروز گفت: پارالمپیک ایران در جهان، جهش کم‌نظیری داشته که باعث تعجب جهانیان شد. در آسیا جزو 3 قدرت برتر و در سطح جهان جزو قدرت‌های برتر هستیم. رقبای جهانی را پشت سر گذاشتیم و هویت بالایی کسب کردیم و بارها مورد تجلیل فدراسیون جهانی قرار گرفته است. امروز از 4 ورزشکار به صورت سمبلیک تجلیل شد. از معلولان و جانبازان مثل افراد سالم حمایت مالی و معنوی می‌کنیم و این حق طبیعی آنهاست. امیدوارم کاروان پارالمپیک در بازی‌های توکیو باز هم جهش داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد گلایه برخی مسئولان پارالمپیکی نسبت به عدم دریافت بودجه گفت: من نباید در این مورد پاسخگو باشم. از آقای خسروی‌وفا باید بپرسید.

صالحی‌امیری در مورد لغو المپیک اظهار داشت: رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن و رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تاکید دارند که این رویداد برگزار خواهد شد. حتی به ما پیشنهاد دادند که حتی تا 2 برابر تعداد ورزشکاران درخواست دهید تا واکسن کرونا را توزیع کنیم. دخالتی در نحوه دریافت و کیفیت واکسن نداریم و ستاد کرونا این امور را هماهنگ خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید