تارتار: با کار باشگاه فولاد فوتبال ما 50 سال به عقب برگشت/ نمی‌دانید چه باتلاقی در کنار خط طولی زمین درست کرده بودند

تارتار درباره خط کشی عجیب فولاد در دیدار روز گذشته گفت: اتفاقی که دیروز افتاد را تاکنون ندیده بودم و این مسئله، قدرت تیم ما را نشان می‌دهد. دوستانی که می‌نشینند و می‌گویند تاکتیک پیکان اوت دستی است و انتقاد می‌کنند، پس چرا می‌ترسند؟ شما نمی‌دانید چه باتلاقی در کنار خط طولی زمین درست کرده بودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی تارتار گفت: فصل گذشته پیکان در روز آخر در لیگ برتر ماند، اما از همان تیم ۷۰-۸۰ درصد نفرات شاخص ازجمله شهریار مغانلو، سعید واسعی، مهران موسوی، حمودی، فراز امامعلی و ... جدا شدند و بازیکنان تاثیرگذاری رفتند و از سوی دیگر ما تیم ارزان قیمتی را بستیم؛ البته من ۳۰-۲۰ درصد نفرات این تیم را انتخاب کردم و ۷۰ درصد را کادر فنی قبلی آورده بود.

او ادامه داد: روز گذشته هفت بازیکن در مجموع ۹۰ دقیقه جزو آکادمی و محصولات باشگاه پیکان بودند که این کار جای تقدیر و تشکر دارد و باید توجه کنند که در لیگ برتر چنین اتفاقی می‌افتد. ما مقابل تیم بزرگ فولاد یک جوان ۱۹ ساله را بازی دادیم و این مهم دستاورد بزرگی برای ما است.

سرمربی پیکان با بیان اینکه تغییرات زیادی داشتیم و نفرات ما جوان هستند، ابراز کرد: تا به اینجای فصل و به گفته کارشناسان، تیم ما عملکرد خوبی داشته و نتایج قابل قبولی به دست آورده، اما توقع من از بازیکنان و کادر فنی بیشتر است. باید بیشتر تلاش کنیم تا جایگاه بهتری کسب کنیم.

تارتار در خصوص ادامه پیدا کردن مسابقات دور برگشت تا پایان سال عنوان کرد: دوستان سازمان لیگ با بنده صحبت کردند و مسائلی را گفتند که باید به آنها حق بدهیم ولی به شخصه دوست داشتم تعطیلات در نیم‌فصل باشد تا بتوانیم نقاط ضعف را با جذب بازیکن پوشش دهیم ولی چاره‌ای نیست، بحث تیم ملی در میان است و سازمان لیگ هم به این شکل برنامه‌ریزی می‌کند. همه در این بین سختی می‌کشند و ما هم تابع جمع هستیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازمان لیگ اعلام کرده در پایان هفته نوزدهم تعطیلات لیگ برتر خواهد بود، عنوان کرد: زمان مشخصی را نگفتند ولی اعلام کردند که پس از پایان نیم‌فصل، چند هفته دیگر را باید ادامه دهیم ولی نقل و انتقالات آغاز می‌شود. البته فکر می‌کنم مسابقات تا اسفندماه ادامه پیدا کند.

سرمربی پیکان اضافه کرد: واقعا ما خیلی اذیت می‌شویم. نمی‌گویم تیم بد بسته شده ولی در برخی پست‌ها دچار مشکل هستیم. ما در هر پست دو، سه بازیکن نداریم که از همه استفاده کنیم و به همین دلیل باید مراقب باشیم تا نفرات‌مان مصدوم یا محروم نشوند. کار واقعا سختی داریم، اما امیدوار هستیم در نیم‌فصل نفرات خوبی جذب کنیم که البته این کار هم دشوار است چون تیم‌ها بازیکنان تاثیرگذارشان را از دست نمی‌دهند.

تارتار ادامه داد: صحبت‌هایی درباره نقل و انتقالات تیم با باشگاه انجام دادیم، اما هنوز دو هفته دیگر از نیم‌فصل باقی مانده و باید طوری رفتار کنیم تا نفرات تیم از نظر روحی برهم نریزند و نمی‌توانیم با بازیکنانی که مد نظر داریم، به‌صورت مستقیم صحبت کنیم چون از نظر اخلاقی درست نیست. باید یک مقدار صبور باشیم تا نیم‌فصل برسد.

او درباره مذاکرات باشگاه‌های دیگر با بازیکنان پیکان و گلایه تیم‌هایی که با این مشکل مواجه هستند، ابراز کرد: چنین اتفاقی برای ما هم افتاده و چند بازیکن تیم در این باره با من صحبت کردند. این کارها از نظر اخلاقی اصلا درست نیست. بازیکن با باشگاه قرارداد دارد. خودم با چند مربی برای جذب بازیکنان‌شان به‌صورت دوستانه صحبت کردم و آنها حتی این اجازه را به من دادند تا با بازیکن حرف بزنم ولی باز هم این کار را نکردم و گفتم فعلا تا نیم‌فصل صبر کنند. بهتر است با مربی تیم یا با باشگاه مدنظر مذاکره‌ای داشته باشند تا بازیکن بگیریم و درست نیست با نفرات مدنظر وارد صحبت شویم.

سرمربی پیکان در خصوص بزرگ کردن عرض زمین و تغییر محل خط‌کشی در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان عنوان کرد: همه دیدند دیروز چه شرایطی پیش آمد؛ با آن اتفاق به ۵۰ سال قبل برگشتیم. در فوتبال امروز این مسائل موجب ننگ و آبروریزی برای فوتبال ایران است. بالاخره شبکه‌های خارجی نیز فوتبال ما را دنبال کرده، بررسی می‌کنند و نشان می‌دهند.

تارتار اضافه کرد: اتفاقی که دیروز افتاد را تاکنون ندیده بودم و این مسئله، قدرت تیم ما را نشان می‌دهد. دوستانی که می‌نشینند و می‌گویند تاکتیک پیکان اوت دستی است و انتقاد می‌کنند، پس چرا می‌ترسند؟ شما نمی‌دانید چه باتلاقی در کنار خط طولی زمین درست کرده بودند. ما مجبور شدیم یک پلاستیک روی زمین بیاندازیم تا کفش‌های ما داخل گل نرود. حتی نمی‌توانستیم لب خط برویم. من به‌عنوان یک ایرانی بخاطر آن اتفاقات شرمنده و ناراحت شدم.

او یادآور شد: این کاری که کردند با آن سبقه باشگاه فولاد چون این تیم باشگاه بزرگ است و سابقه قهرمانی دارد، به نظرم زیبنده فوتبال ما نبود. البته باید به آقای آذری تبریک گفت، من دیدم عذرخواهی کردند که این شجاعت آنها را نشان داد. ما می‌دانیم شخص آقای آذری کلاس کاری‌اش انقدر بالاست که خبر نداشته این اتفاقات رخ داده. ما انتظار داشتیم کسانی که این کار را کردند عذرخواهی کنند. نیایند از تاکتیک تیم مقابل ایراد بگیرند، اگر تاکتیک ما ایراد دارد پس از این کارها چیست؟

سرمربی پیکان تصریح کرد: شخصا وقتی وارد استادیوم می‌شوم با قدم هایم همه ورزشگاه ها را اندازه می‌گیرم و یک معیاری دارم. وقتی نصف خط طولی را گرفتم فهمیدم وحشتناک بزرگ است. دیدم نزدیک به دو متر از هر طرف عرض زمین را بزرگ کرده‌اند. اشکالی نداشت، اما باتلاق و پلاستیکی که اطراف زمین وجود داشت، بد بود که بازیکن ما نتواند پرتاب کند.

تارتار یادآور شد: ما رفتیم سراغ ناظر بازی آقای شمس و گفتیم که این وضعیت قانونی نیست. یک استاندارد مشخص (۶۸) متر به باشگاه ها ابلاغ شده در حالی که این زمین بالای ۷۲ متر بود.

او تاکید کرد: این هم یک توجیه مضحک و خنده دار است. چطور جلوی تیمی که اوت خوب می‌اندازد این کار را کردند؟ چرا به سازمان لیگ اطلاع ندادند؟ پس باتلاق کنار زمین را ایجاد کردند؟ یعنی اوت‌های ما انقدر ترسناک است؟ پس چرا از تاکتیک ما ایراد می‌گیرند؟ همه دیدند و ما قضاوت را به مردم می‌سپاریم. ما از کمیته انضباطی و اخلاق انتظار داریم که ورود کنند. نمی‌شود که هرکسی کاری که دوست دارد را انجام دهد. فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه در زمین رقم بخورد. 

سرمربی پیکان عنوان کرد: به نظرم یک فیلتری را باید بگذارند که هرکسی در کنفرانس به‌عنوان مربی حضور پیدا نکند. بعضی از دوستان نقش چمدان ببر سرمربی را دارند و بار فنی ندارند. بعضی از دوستان این کار را فقط بلدند بکنند و در کنفرانس هر چیزی که دوست دارند را می‌گویند. باید روی حساب کتاب باشد و باید سواد صحبت کردن را داشته باشند. به هر حال باید کلاس کنفرانس را داشته باشد، نه این که آدم چیپی باشد و هر چیزی که از دهانش بیرون می‌آید را بگوید. من کاری به کسی ندارم و کلی صحبت می‌کنم و ما باید حرمت دیگران را حفظ کنیم و صداقت داشته باشیم. کمیته اخلاق به خاطر نشر اکاذیب باید ورود کند. اصلا آیا آن شخص شخصیت ورود به کنفرانس خبری را دارد؟ کنفرانس خبری حرمت دارد و باید حرمتش حفظ شود، شما اگر بروید کنفرانس می‌بینید که چه کسی چمدان ببر سرمربی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید