نخستین مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار ۹۲ سال پیش + تصاویر

نخستین مراسم اهدای جوایز آکادمی اسکار که ۹۲ سال پیش برگزار شد، کم‌ترین شباهت را به آن‌چه پس از فراگیری تلویزیون از این مراسم دیده‌ایم، داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سال ۱۹۲۹ بود که نخستین بار مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار شد. مراسمی که بیشتر به یک مهمانی شرکتی شبیه بود. این مراسم با حضور ۲۷۰ نفر با بلیت‌های ۵ دلاری در هتل روزولت برقرار شد.

خبرآنلاین نوشت؛ بیشتر زمان مراسم، به شام و کارهای دیگر گذشت تا تقدیر از بهترین‌های سینما. اهدای جوایز هم مثل امروز با تعلیق و هیجان همراه نبود و از قبل، برندگان جوایز معرفی شده بودند. برای تقدیم کردن مجسمه نمادین اسکار هم قرار نبود ستارگان سینما روی صحنه حاضر شوند.

در مجموع ۵ هنرپیشه برای اسکارهای بازیگری نامزد شده بودند که از میان آن‌ها فقط جنت گینور و لوئیز درسر، در مراسم حضور داشتند.

​از دیگر تفاوت‌های آن مراسم با اسکاری که امروز می‌شناسیم، سخنرانی هنگام دریافت جایزه بود. در نخستین مراسم اسکار، فقط داریل اف.زانوک، تهیه‌کننده «خواننده جاز»، سخنرانی کرد. 

در هر صورت بر اساس آن‌چه ثبت شده است، نخستین دوره اسکار فقط ۱۵ دقیقه زمان برد. دیو کارگر، کارشناس سینما در این باره می‌گوید: «مشخص است که تا پیش فراگیر شدن رادیو و تلویزیون، هالیوود نیازی نمی‌دید که مراسم اسکار را به رویدادی سرگرم‌کننده تبدیل کند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید