افزایش تعداد فیلم‌ها در فهرست اولیه بخش بین‌الملل اسکار ۲۰۲۱

آکادمی اسکار اعلام کرد تعداد فیلم‌هایی را که در فهرست اولیه بخش بین‌المللی انتخاب می‌کند، به ۱۵ مورد افزایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ددلاین، آکادمی اسکار در اقدامی دیگر که پاندمی ویروس کرونا دلیل آن بود، تغییراتی را در پروسه نهایی شدن لیست اولیه و نامزد‌های احتمالی فیلم‌های بین المللی اسکار اعمال کرده است. این بخش پیشتر با عنوان بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ در حالت عادی اعضای کمیته اصلی آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی، ۷ فیلم برگزیده خود را انتخاب می‌کنند و ۳ فیلم دیگر توسط کمیته اجرایی فیلم‌های بین المللی اسکار انتخاب می‌شود. به این ترتیب، یک لیست ده فیلمی ارائه می‌شد و در نهایت از بین آن‌ها ۵ نامزد اصلی اسکار برگزیده می‌شدند. اما حالا کمیته اصلی تمام کار را در همان فاز اول رأی گیری انجام می‌دهد و ۱۵ فیلم را برای لیست اولیه انتخاب می‌کند. این لیست در تاریخ ۹ فوریه (۲۱ بهمن) اعلام خواهد شد.

پیش از این هم به خاطر ویروس کرونا در زمینه نمایش و رای گیری، آکادمی اسکار تغییراتی را در قوانین خود به وجود آورده بود.

امسال مدعیان زیادی در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار حضور دارند که می توان به «دور دیگر» از دانمارک، «دو نفر ما» از فرانسه و «من دیگر اینجا نیستم» از مکزیک اشاره کرد. ورایتی مدتی پیش فیلم «خورشید» مجید مجیدی را هم در بین ۱۰ فیلمی که شانس بیشتری در اسکار دارند، قرار داد.

امسال ۹۳ فیلم از سوی کشور‌ها برای حضور در اسکار معرفی شده اند؛ اما هنوز به طور رسمی مشخص نیست که همه آن‌ها واجد شرایط هستند یا رد صلاحیت می شوند. اعضای آکادمی از یکم تا پنجم فوریه به این آثار رأی خواهند داد.

نامزد‌های نود و سومین دوره اسکار در ۱۵ مارس اعلام می‌شوند و مراسم تلویزیونی اهدای جوایز هم ۲۵ آوریل برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید