جی پلاس/سالروز صدور یک نامه؛

نامه امام درباره رسیدگی به عملیات کربلای ۵ به آقایان خامنه ای و هاشمی چه بود؟

در یازدهم بهمن ماه سال ۶۵ در حالی که حدود سه هفته از شروع عملیات کربلای پنج می گذشت، امام خمینی در نامه ای خطاب به روسای جمهور و مجلس وقت آقایان خامنه ای و هاشمی موارد مهمی را درباره این عملیات متذکر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در یازدهم بهمن ماه سال ۶۵ یعنی در حالی که سه هفته ای از شروع عملیات کربلای پنج(۱) می گذشت، فرماندهان عملیاتی این عملیات، در نامه ای به امام خمینی خواستار تامین ادوات نظامی شدند. امام نیز در نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای که آن زمان در کسوت رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که رئیس مجلس شورای اسلامی بودند، بر رساندن مایحتاج نظامی به جبهه ها تاکید کرده و آن را شرعا و عقلا واجب دانستند. متن نامه امام در ادامه آمده است:

                                                  

‌‌ [‌‌فرماندهان منطقۀ عملیاتی «کربلای 5» طی درخواستی اضطراری به محضر امام خمینی، فرماندۀ کل‌‎ ‎‌قوا، با بیان نیازهای عاجلِ خویش شامل توپخانه، نفربر زرهی، تانک و توپ ضد هوایی و ذکر آمار‌‎ ‎‌تجهیزات مورد نیاز خواستار تأمین و ارسال آن شده اند. امام خمینی در پاسخ به این درخواست چنین‌‎ ‎‌مرقوم فرموده اند:‌‌]‌

‌‌ ‌

‌‌"بسمه تعالی‌

‌‌جنابان حجتی الاسلام آقای خامنه ای و آقای هاشمی ـ اعزّهما الله تعالی‌

‌‌     با وضعیت بسیار خطیری که با آن مواجه هستیم شرعاً و عقلاً لازم است برای رساندن‌‎ ‎‌مایحتاج رزمندگان جان به کف کربلای 5 سریعاً اقدام شود. مسامحه در این امر یک‌‎ ‎‌فاجعه خدای نخواسته ممکن است به بار آورد. والسلام علیکما و رحمة الله .‌

‌‌11 بهمن 65‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۹۴

 

۱. عملیات کربلای پنج در روز نوزدهم دی ماه سال ۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه و با رمز مقدس یا زهرا سلام الله علیها آغاز شد. این عملیات از عملیات های موفق رزمندگان اسلام بود.

دیدگاه تان را بنویسید