جی پلاس

بمب هایی که در استقلال و پرسپولیس خنثی شدند/ این بازیکنان جایی در تفکرات فکری و گل محمدی ندارند

استقلال و پرسپولیس با وجود جذب بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار در ابتدای فصل، در مواردی دست روی بازیکنانی گذاشتند که تا به حال جز ضرری هیچ سودی برای تیم های خود نداشته اند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال و پرسپولیس روزهای شلوغی را در فصل نقل و انتقالات لیگ بیستم سپری کردند و هر کدام از این دو تیم، حدود 8 تا 9 بازیکن را به خدمت گرفتند تا در فصل جاری جزو مدعیان قهرمانی لیگ باشند. با این حال هر چقدر هم خریدهای دو تیم خوب باشد، عملکرد برخی از بازیکنان نشان می دهد محمود فکری و یحیی گل محمدی در جذب برخی از بازیکنان دچار اشتباه شده اند و حداقل تاکنون نتوانسته اند این بازیکن را در پازل های تاکتیکی خود جای دهند.

با استمرار این وضعیت هیچ بعید نیست که برخی از این بازیکنان در نیم فصل یا انتهای فصل جاری به فکر چاره بیفتند و بدون انجام بازی مثمرثمر برای تیم های خود، راهی تیم های جدیدی شوند.

*بازیکنانی که جایی در تفکرات فکری ندارند

در استقلال که هشت بازیکن را در ابتدای فصل به خدمت گرفته بود، سه بازیکن هرگز نتوانستند جایی در ترکیب محمود فکری پیدا کنند. متین کریم زاده دفاع چپ فصل گذشته پارس جنوبی، بابک مرادی هافبک هجومی فصل گذشته ماشین سازی و سجاد آقایی بازیکن قرضی استقلال در تیم تازه لیگ برتری آلومینیوم اراک بودند که در بازگشت به این تیم هرگز جایگاه ثابتی نداشته اند.

بابک مرادی تا قبل از محرومیت مقطعی خود از سوی کمیته تعیین وضعیت به موجب شکایت باشگاه سابقش که بعدا از سوی کمیته استیناف تبرئه شد، دقایق زیادی بازی نکرده بود و حالا با جا افتادن سایر بازیکنان کار سختی برای رسیدن به ترکیب تیم فکری دارد.

بابک مرادی

در حضور میلیچ و نادری، متین کریم زاده تنها به اندازه چند دقیقه در فصل جاری به میدان رفته و حتی در غیبت این دو بازیکن سرشناس هم محمد دانشگر به عنوان دفاع چپ استفاده شده تا این مدافع چپ جوان کاملا نیمکت نشین شود.

سجاد آقایی هم در بازگشت به استقلال با حضور سه مهاجم آماده یعنی مطهری، دیاباته و قایدی روزهای تاریکی را سپری کرده و احتمالا در نیم فصل باید مقصد جدیدی را برای خود انتخاب کند.

البته این سه بازیکن در دورانی به استقلال آمدند که تیم سرمربی نداشت و افرادی در خارج از باشگاه مشغول جذب بازیکنان بودند و به همین دلیل شاید در تفکرات تاکتیکی فکری جایی نداشته باشند.

*بمب های هجومی یحیی که خنثی شدند

اوضاع به همین اندازه برای چند بازیکن قرمزپوش بد است. سرخپوشان که در ابتدای فصل در خط حمله مشکل داشتند، حالا با مصدومیت و محرومیت بازیکنان کلیدی خط دفاعی، جایگزین مناسبی برای این پست هم ندارند و بازیکنانی مانند محمدمهدی مهدیخانی، محمد شریفی، علی شجاعی و آرمان رمضانی که فصل گذشته جزو بازیکنان ثابت تیم های خود بودند، در این فصل توفیق چندان زیادی برای بازی کردن به دست نیاورده اند.

وقتی با محرومیت آل کثیر، مهاجمان پرسپولیس دچار مشکل شدند، یحیی به فکر شاگرد سابقش در شهرخودرو یعنی مهدیخانی افتاد که از سال گذشته در کرواسی شاغل بود اما بازگشت این مهاجم جوان به ایران برای تیم یحیی موثر نبود و فقط به شمار نیمکت نشین های تیمش افزوده شده است.

آرمان رمضانی هم قصه تلخ خودش را در این تیم دارد که حالا به سوژه هواداران رقیب تبدیل شده که هنوز نتوانسته بعد از چندین موقعیت خوب گلزنی برای تیمش موثر ظاهر شود و گلی را به ثمر برساند.

آرمان رمضانی- پرسپولیس- شهر خودرو- لیگ برتر فوتبال- عکس: خبرگزاری فارس

علی شجاعی، هافبک هجومی تیم ملی امید و فصل گذشته نساجی که پنالتی پیروزی بخش مقابل النصر عربستان را زد، هنوز نتوانسته توانایی هایش را نشان دهد و حتی در پست دفاع چپ هم به میدان رفت اما او فعلا جز ناکامی، دستاورد دیگری نداشته است.

محمد شریفی هم از دیگر بازیکنانی بود که این فصل به سرخپوشان ملحق شد. او با حدود 20 سال سن جایگاه خوبی در سایپا و تیم های ملی پایه داشت اما از زمان آمدن به پرسپولیس هیچ فرصتی برای بازی کردن نداشته و فعلا یک قدم هم به ترکیب اصلی نزدیک نشده است.

به گزارش جی پلاس؛ ناکارآمدی برخی از این بازیکنان سرمربیان هر دو تیم را به تقویت تیمشان در نیم فصل دوم مجاب کرده تا بازیکنان را در خطوط مختلف جذب کنند و مشکلات را کنار بزنند اما مشخص نیست با جذب بازیکنان جدید، این بازیکنان که نام برده شد، در استقلال و پرسپولیس می مانند یا خیر؟

 

 

دیدگاه تان را بنویسید