جزییات برنامه قطع برق در مشهد اعلام شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در رابطه با برنامه قطع برق گفت: خاموشی لامپهای معابر شهر مشهد از ساعت ۲۳ تا چهار صبح روز بعد به صورت یک درمیان و خاموشی برق بخش خانگی نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: براساس اعلام وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور مدیریت مصرف بار در شبکه توزیع برق کشور از امروز (سه‌شنبه) اعمال مدیریت مصرف به صورت محدود در بخش خانگی برخی مناطق این کلانشهر آغاز شده است.

علیرضا کاشی افزود: وظیفه تامین برق یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در شهر مشهد بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است که این شرکت در تامین برق با هیچ مشکلی مواجه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به فصل زمستان و افزایش مصرف گاز در کشور، برای اینکه گاز مردم قطع نشود، تامین گاز نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است و برای جبران این نقیصه ۴۰ شرکت توزیع نیروی برق در کشور ملزم به مدیریت بار در بخش عمومی و بخش خانگی شدند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: برای اعمال مدیریت در ابتدای فصل زمستان لامپ‌های برخی بزرگراه‌ها و خیابانها خاموش شد و از امروز اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی شهر مشهد آغاز شده است.

وی افزود: خاموشی لامپهای معابر شهر مشهد از ساعت ۲۳ تا چهار صبح روز بعد به صورت یک درمیان و خاموشی برق بخش خانگی نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌گیرد.

کاشی ادامه داد: با توجه به امکانی که در اتوماسیون شبکه‌های برق شهر مشهد وجود دارد، به راحتی می‌توان مانور مدیریت بار را در شبکه اجرا کرد لذا این طرح به نحوی اجرا می‌شود که زحمتی برای مردم ایجاد نگردد.

وی گفت: اجرای خاموشی‌ها براساس اعلام مرکز کنترل پیک بار کشور و در همه شرکتهای توزیع برق کشور است و هدف آن جلوگیری از خاموشی‌های گسترده می‌باشد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد از مردم خواست با شرکت توزیع نیروی برق مشهد همکاری کرده و مصرف برق و گاز خود را کاهش دهند و از وسایلی در منزل استفاده کنند که استاندارد بوده و در قطع برق دچار مشکل نشوند.

طول شبکه برق در شهرستان مشهد ۱۷ هزار کیلومتر، تعداد ترانسفورماتورها ۱۶ هزار دستگاه، تعداد لامپها ۲۷۳ هزار عدد و مصرف لامپها ۶ هزار مگاوات ساعت است.

دیدگاه تان را بنویسید