گزارش آماری جی پلاس از مقایسه لیگ نوزدهم و بیستم

استقلال پیشرفت کرد؛ پرسپولیس پسرفت +جدول

مقایسه لیگ برتر نوزدهم و لیگ بیستم بعد از انجام حدود 10 هفته که در این بین برخی از تیم‌ ها بیشتر و برخی کمتر بازی کرده اند، گل گهر سیرجان بهتر تیم و شهرخودرو ضعیف ترین تیم نسبت به سال گذشته هستند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با برگزاری دربی 94 تهران و تنها بازی معوقه از هفته هشتم، جدول یک قدم دیگری به سمت برابری بازی‌ها حرکت کرد اما تغییرات در رده بندی تیم‌ها شکل گرفت. در حال حاضر صنعت نفت آبادان، شگفتی‌ساز فصل جاری به عنوان تنها تیمی که 11 بازی انجام داده، با 21 امتیاز صدرنشین است و همچنان در بالای جدول می‌ تازد.

استقلال که شروع بدی در فصل جاری نداشته، با تساوی مقابل پرسپولیس صدرجدول را موقتا از دست داد اما با پیروزی در هفته یازدهم می‌ تواند جایگاه قبلی خود را پس بگیرد.

سپاهان، تراکتور، پیکان و فولاد چهار تیمی هستند که با انجام 10 بازی در رده های سوم تا ششم جدول رده بندی هستند و پشت سر خود گل گهر سیرجان را با یک بازی کمتر می بینند که باید بازی معوقه خود را با پرسپولیس رده هشتمی برگزار کند. برنده این بازی می تواند تیم های بالاتر را به زیر بکشد.

در پایین جدول، تیم های ماشین سازی، ذوب آهن و نساجی نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده اند و فعلا جزو نامزدهای سقوط به لیگ دسته یک هستند.

وضعیت کنونی لیگ برتر ایران در قیاس با لیگ نوزدهم گویای تغییراتی زیادی در تیم های صدرنشین و قعر نشین است. در واقع پرسپولیس از نظر امتیازگیری افت چشم‌ گیری نسبت به سال قبل داشته و صنعت نفت که پارسال هم شگفتی ساز بود، با تغییرات زیاد باز هم عملکردش را بهبود بخشیده است.

در ادامه مقایسه ای خواهیم داشت میان وضعیت کنونی تیم ها با وضعیت سال گذشته تا هفته دهم لیگ برتر که نشان دهنده پیشرفت یا پسرفت این تیم‌ها است.

* نکته این مقایسه، برابر نبودن بازی های فصل جاری است. به همین جهت هر تیمی را با توجه به تعدادی بازی های خود در این فصل و فصل گذشته مقایسه خواهیم کرد.

 

1321321321

 

بهترین تیم: طبق جدول فوق، گل گهر سیرجان با هشت پله صعود و کسب بیش از 9 امتیاز نسبت به فصل گذشته، بهترین تیم فصل جاری است.

ضعیف ترین تیم: شهر خودرو سال گذشته بعد از انجام 11 با 23 امتیاز صدرنشین بود و با گل محمدی به سمت قهرمانی حرکت می کرد اما این تیم با هدایت رحمتی 9 امتیاز کمتر کسب کرده و با 10 پله سقوط در نیمه دوم جدول قرار دارد.

صنعت نفت فقط با دو امتیاز بیشتر نسبت به عملکردش در فصل گذشته، 4 پله صعود کرده و صدرنشین است. این موضوع نشان می دهد که میانگین امتیازی در لیگ بیستم کمتر از لیگ نوزدهم است.

پرسپولیس قهرمان فصل گذشته با هدایت گل محمدی 3 امتیاز کمتر از تیم کالدرون در لیگ نوزدهم کسب کرده و 4 پله سقوط را تجربه کرده است.

استقلال هم با هدایت فکری با یک امتیاز بیشتر از تیم استراماچونی، با دو پله صعود در یک قدمی صدر جدول است.

 

دیدگاه تان را بنویسید