جی پلاس، پایتخت صفویه شگفتی های بسیاری دارد که گردشگران را مسحور خود می کند. حتی سفر چند باره به این شهر، چیزی از لذت این سفر کم نمی کند. این بار عجایب اصفهان را بشناسید و مسافرتی دلخواه بروید.

عصارخانه اصفهان

اگر در بازار جادویی اصفهان قدم بزنید، آن قدر دیدنی هست که ساعت ها شما را سرگرم کند. یکی از عجایب این بازار هزارتو، عصارخانه شاهی اصفهان است. عصارخانه ها که زمانی برای آسیاب کردن استفاده می شد، امروز متاسفانه کاربرد خود را از دست داده اند. با این حال این بنای منحصربفرد با معماری ویژه بعد از سال ها تعطیلی، به موزه تبدیل شده است. جالب است بدانید عصارخانه کوچکترین موزه ایران است. این بنای زیبا در بازار طلافروشان قرار دارد. برای اینکه بلیط اصفهان با قیمت مناسب خریداری کنید در فصل زمستان سفر کنید. اصفهان نبض هنر و معماری ایران است. شما در شهر راه نمی‌روید در معروفترین موزه جهان قدم می‌زنید. شما در کلکسیونی از مساجد، کاخها، باغها، پل‌ها، خانه‌ها و حمامها قرار دارید. وقت را از دست ندهید، به سراغ نقش جهان بروید و شاهکار مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، مسجد امام و سرزندگی مردم و بازار بزرگ را یکجا تجربه کنید. زاینده رود، با سی و سه پل و خواجو ... فقط برای عبور نیست باید ایستاد و صدای آوازخوانان زیر پلهایش را شنید. خیابان و مدرسه چهارباغ هم گذری تاریخی است و هم تجسم زیبایی. هشت بهشت چون قطعه‌ای از پردیس نماد باغ ایرانی است.

 

نمایی از عصار خانه شاهی اصفهان

حمام شیخ بهایی

از بناهای عجیب اصفهان، حمام شیخ بهایی  که به حمام اسرار آمیز اصفهان شهرت دارد است. در مورد این حمام که از دوران صفوی به جا مانده، داستان و روایت زیادی نقل می شود. یکی از معروفترین آنها، گرم شدن مخزن حمام با یک شمع بوده است. عده ای این موضوع را داستانی عامیانه می دانند اما برخی از کارشناسان، دلیل دیگری دارند. آنها معتقدند شیخ بهایی، دانشمند معروف، به کمک گازهای متان توانسته شمع را روشن نگه دارد. جدا از اعتبار این روایت ها، حمام دارای معماری دلنشین ایرانی است و از فضای بینه و سربینه تشکیل شده است

کبوترخانه اصفهان

یکی از شگفتی های اصفهان، برج کبوترخانه ها مرداویج است. شاید تعجب کنید اما در اصفهان چند هزار کبوترخانه وجود دارد. این ساختمان های عجیب در گذشته برای آشیانه کردن کبوترها و جمع آوری کود، بسیار استفاده داشته است. معماری این بناها عجیب و در نوع خود در دنیا کم نظیر است. ممکن است در جاده های اطراف اصفهان، تک برج هایی ببینید که از دور شبیه قلعه دیده بانی هستند. نمای بیرونی پر از حفره های کوچکی برای ورود کبوتران است. فضای داخلی هم طوری طراحی شده تا بیشتر تعداد کبوتر در حد ده هزار تا 40 هزار کبوتر را در خود جای می داده است. جهانگرد شهیر فرانسوی شاردن، در زمان صفویه از آنها دیدن و در سفرنامه اش به آن اشاره کرده است. تنوع پرواز اصفهان تهران باعث شده تا امکان انتخاب بهترین قیمت را داشته باشید. برای اینکه بتوانید ارزانترین نرخ بلیط هواپیما اصفهان به تهران را مشاهده کنید کافی است تا از طریق این صفحه، مرتب سازی را بر اساس قیمت قرار دهید تا ارزانترین نرخ بلیط هواپیما اصفهان به تهران را مشاهده نمایید. البته لازم به توضیح است که این قیمت‌ها اصولا ثابت نبوده و در طی روزهای متفاوت می‌تواند متفاوت باشد. اما تریپ همیشه تلاش خود را می‌کند تا ارزانترین نرخ بلیط هواپیما اصفهان به تهران را برای شما عزیزان فراهم کند.

 

برج کبوترخانه ها در هوایی زمستانی

 

کلیسای وانک اصفهان

قدم زدن و پرسه در محلات قدیمی اصفهان، حال و هوای شما را بهتر می کند. اگر به محله جلفا سری بزنید، جاهای دیدنی بی نظیری خواهید دید، یکی از این پدیده ها، کلیسای وانک است. این کلیسای باشکوه در دوران کوچ ارامنه به اصفهان ساخته شده است. معماری خیره کننده کلیسا با نقاشی های مختلف از کتاب مقدس فضایی استثنایی ایجاد کرده است. ساعت بازدید از کلیسا از 30/8 صبح تا 17 عصر است. شما بعد از بادید از این شاهکار معماری می توانید به کافه های جلفا بروید و لذت ببرید.

 

 

معماری بی نظیر کلیسای وانک

 

منار جنبان اصفهان

در سفر به اصفهان، یکی از عجیب ترین جاهایی که می توانید بازدید کنید، منار جنبان است. این ساختمان که در اصل آرامگاه یکی از عرفای شهر به نام کارلادانی است، 700 سال پیش ساخته شده است. معروفیت این بنا به خاطره حرکت مناره های آن است. کمتر ایرانی هست که شهره این مناره های لرزان را نشنیده باشد. این آرامگاه دو منار بلند با مصالحی سبک دارد که به خاطر فرم سازه و وزن کم، قابلیت حرکت دارند. نکته جالب اینکه با حرکت دادن یکی از مناره ها، دومی هم تکان خواهد خورد. منار جنبان در خیابان آتشگاه و محله کارلادان قرار دارد. .

سخن آخر

شما برای تهیه بلیط هواپیما خارجی  و داخلی لازم است نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود مطلع باشید تا بتوانید مناسبترین قیمت را پیدا کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید