صالحی‌امیری: مجلس در جهت حذف مالیات از فدراسیون‌ها تلاش کند/ در هیچ جای دنیا کار فرهنگی مالیات ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با حذف مالیات از فدراسیون‌های ورزشی شاهد جهشی بزرگ خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدرضا صالحی‌امیری اظهارداشت: سیاستی دنبال می‌کنیم ۱۰ تا ۱۵ نفر از قهرمانان به استخدام کمیته ملی المپیک با استراتژی جانشین‌پروری در بیایند. این کار در سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد و آنها امیدهای آینده خواهند بود. مجموعه مدیران ما کسانی هستند که در ورزش ایران سالیان سال خاک خورده و تلاش کرده‌اند.

وی افزود: انگیزه ما از حضور تلاش برای قدردانی از زحمات عزیزان است. حضور قدیمی در فدراسیون جهش جدیدی ایجاد کرد اما باید از گذشتگان و مرحوم شفیعی یاد کنیم. هیات رئیسه شکل گرفته می‌تواند جهشی را ایجاد کند و رقابت در سطح عالی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: منابع وزارت ورزش و ما محدود اما مطالبات زیاد است. اگر منابع قبلی بود و با گرانی ارز مواجه نمی‌شدیم، شرایط متفاوت بود. افزایش بودجه ما ۳۰ درصد بود اما درخواست فدراسیون‌ها خیلی زیاد است و ما وارد بحران شده‌ایم.

صالحی‌امیری همچنین درباره تهیه ارز، خاطرنشان کرد: هفته قبل بعد از جلسه با آقای نوبخت، یک میلیون دلار دادند تا ارز تهیه کنیم. در چنین وضعیتی پاسخگویی به فدراسیون‌ها سخت است اما باید مجلس به کمک بیاید. مجلس آگاهانه راجع به ورزش قضاوت می‌کند که من از آنها تشکر می‌کنم.

صالحی‌امیری همچنین با اشاره به منابع درآمدی ورزش، خاطرنشان کرد: اولین منبع درآمد ورزش، پخش تلویزیونی و دوم حمایت دستگاه‌ها و سوم خیرین است. انتظار ما اول از مجلس، دوم نهادهای اقتصادی و دستگاه‌هاست. نکته سوم شهرداری است که در همه دنیا فعالیت دارند. فدراسیون هاکی با این هیات رییسه می‌تواند الگویی برای سایر فدراسیون‌ها باشد.

وی یادآور شد: مجلس در جهت حذف مالیات از فدراسیون‌ها تلاش کند. در هیچ جای دنیا کار فرهنگی مالیات ندارد. نهادهای اقتصادی اگر در جهت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی به ورزش کمک کنند از مالیات آنها کم می‌شود نه اینکه از فدراسیون‌ها مالیات بگیریم. در کجای دنیا که برای غرور ملی و تولید نشاط تلاش می‌کنند، مالیات می‌گیرند؟ این موضوعی است که در ایران وجود دارد.

صالحی‌امیری گفت: فدراسیون‌ها هنوز درگیر مالیات هستند و به نظر می‌رسد حالا که بودجه در مجلس است، یک ماده واحده گنجانده شود مبنی بر اینکه دستگاه‌ها بودجه خود را برای ورزش هم بگذارند و دوم اینکه فدراسیون‌ها از مالیات معاف شوند. اگر این تبصره با حمایت مجلس صورت بگیرد بزرگترین خدمت به ورزش خواهد شد در این صورت جهشی در ورزش خواهیم دید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید