جی پلاس؛

شهید گمنامی که قرار بود به نیابت از امام حسین(ع) تشییع شود که بود؟

قرار بود روز تاسوعا پنج تن از شهدای گمنام را در شهرستان دهلران تشییع کنند و یکی از آنها را که سر در بدن نداشت، به نیابت از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دفن کنند که در آخرین لحظات... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: روز تاسوعا برای تشییع پنج تن از شهدای گمنام در دهلران انتخاب شده بود. بچه ها همه تحقیقاتشان را انجام دادند و وقتی مطمئن شدند که همه آن پنج شهید گمنام هستند، کفن هایشان را آماده کردند، یکی از بچه های تفحص نقل کرده بود که ریز به ریز پیکرهای مطهر شهدا را گشته و هیچ نشانه ای برای تشخیص هویتشان پیدا نکرده بودند و قرار گذاشته بودند، شهیدی را که سر در بدن نداشت، به نیابت از سالار شهدا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دفن کنند.

 

یکی یکی شهدا را کفن کرده و برای مراسم آماده کردند. نوبت به شهید بی سر بود. حال و هوای بچه ها طور دیگری بود. همه پرسشی در ذهنشان بود که به زبان نمی آوردند و آن اینکه این شهید کیست که چنین فیضی نصیبش شده تا در روز تاسوعا به نیابت از مولایش تشییع شود؟!

 

ناگهان ورق برگشت و او که تا چند ثانیه پیش از آن در گمنامی ماوا گزیده بود، از نام و هویت خود رخ نمایاند: "حسین پرزه ای، اعزامی از اصفهان"؛ تکه پارچه ای که به داخل جیب شهید چسبیده بود و به سختی قابل خواندن بود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید