مرزبان: مسائل اخلاقی و انسانی در بازی سپاهان و پرسپولیس مهمتر بود/ کاش این بازی را می بردیم

دستیار نویدکیا می‌گوید مسئله مهم در تقابل پرسپولیس و سپاهان رعایت مسائل اخلاقی و انسانی بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ علیرضا مرزبان، مربی سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با پرسپولیس اظهار کرد: در نیمه اول انتظار بازی بهتری باشیم اما در نیمه دوم با توجه به تغییرات تاکتیکی، وضعیت‌مان بهتر شد و شانس‌های گلزنی بهتری داشتیم. متاسفم که سه امتیاز را نگرفتیم. مسئله مهم رفع تنش های گذشته بود که خوشحالیم قدم بزرگی در بحث اخلاق برداشتیم و قهرمانی باعث نشد مسائل مهم در زندگی را از دست بدهیم. مهم این بود که چطور کنار هم باشیم و نود دقیقه مبارزه کنیم و بعد از آن هواداران، مسئولیت، کادرفنی و بازیکنان رفتار صددرصد حرفه‌ای و نگاه انسانی داشته باشند.

مربی سپاهان درباره وضعیت مصدومیت کی‌روش استنلی یادآور شد: اسپاسمی در ستون فقرات دارد که باید صبر کنیم. دقیقا نمی‌توانیم درباره آن حرف بزنیم.

او درباره تعویض امید نورافکن نیز گفت: امید اشاره کرد که یک مقدار در عضلاتش گرفتگی دارد و اشاره کرد که بهتر است تعویض شود و ما هم از مصدومیت جدی او جلوگیری کردیم.

مربی سپاهان درباره ورود خلعتبری به زمین و تاثیر روی روند هجومی سپاهان گفت: ما سعی کردیم با مهاجم کاذب بازی کنیم؛ طوری که خلعتبری در مقابل خط حمله پرسپولیس توپ را بگیرد و کناره‌ها را هم فعال کنیم. وقتی خلعتبری فعال شد، در هر دو جناح بازی موقعیت‌های بهتری داشتیم.

مرزبان درباره آمادگی بالای حامد لک و مهار موقعیت‌های این تیم اظهار کرد: در یک بازی همین اتفاقات می‌افتد. پرسپولیس کیفتی و دروازه‌بانی خوبی دارد. همین انتظار را از این تیم داریم. از دروازه‌بان خودمان هم انتظار داریم توپ های مهارنشدنی را جذب کنیم. ای کاش این بازی را می‌بردیم چون در تیم و شهرمان انتظار داشتیم بازی را ببریم.

وی درباره صدرجدول و اوج گرفتن رقابت با حضور تیم‌های استقلال، گل‌گهر، صنعت نفت، تراکتور و ارزیابی خود از فصل جاری گفت: تیم‌هایی که بازیکنان زیادی را از دست نداده‌اند، مانند سپاهان تغییرات بزرگی در مدیریت و کادرفنی داشته‌اند. نویدکیا درخواست و انتظارات مانند فوتبال نوین دنیا دارد و به این سمت حرکت می‌کنیم. در سوی دیگر باشگاه پرسپولیس بازیکنان زیادی را از دست داد تا به آرامش برسد. باشگاه‌ها برای رسیدن به ثبات، در تلاطم هستند. تغییرات در تیم‌ها زیاد است. همانطور که می‌بینید بازیکنان کمی در تیم‌ها بزرگ دنیا تغییر می‌کند و ثبات وجود دارد.

مربی سپاهان ادامه داد: در ایران با یک تغییر جزیی در مدیرت، شرایط تیم عوض می‌شود. مثلا صنعت نفت با بازیکنان و کارفنی جدید وارد شد. استقلال، گل گهر سپاهان و ... همینطور هستند. چیزی که خیلی مهم است این است که باید نگاه ملی هم به این جریان داشته باشیم. بحث ما این است که چطور آکادمی‌های ما فعال شوند. متاسفانه از آنجا خیلی ناامید شدیم. باید به مربیان تیم‌های پایه ارزش بگذاریم. نمی‌توانیم ارزیابی کنیم که لیگ ضعیف شده یا تیم خاصی نمی‌تواند خودش را از اتفاقات بیرون بکشد. تا نیم‌فضل اتفاقاتی رخ می‌دهد و لیگ به دو دسته تقسیم می‌شود و سهٰ چهار تیم در مسیر قهرمانی حرکت خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید