مشخصات فنی هایپرکار تمام برقی اسپارک/ قیمت ابرخودروی ژاپنی چقدر است؟

حداکثر سرعت هایپرکار تمام برقی اسپارک ۳۰۰Owl کیلومتر در ساعت است و حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن در حدود ۲.۹ میلیون یورو (۳.۵۶ میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هایپرکار تمام برقی Aspark اولین بار در سه سال پیش، در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت معرفی شد. توسعه این خودرو طی دو سال، قبل از اولین حضور رسمی خود در اواخر سال ۲۰۱۹ ادامه داشت و اکنون قرار است این ابرخودروی ژاپنی کاملاً الکتریکی به بازار عرضه شود.

در اوایل این هفته، این شرکت اعلام کرد که این خودرو در کنار اعلام اوزاکای جدید خود، در حال حاضر به طور رسمی در آمریکای شمالی قرار است این خودرو به فروش رود، نمایشگاه ژاپن نیز اکنون برای عموم آزاد است.

این خبر پس از اتمام دوره اولیه فروش مستقیم این شرکت با خرده فروشان برتر خود در اروپا و آمریکای شمالی در اوایل ماه جاری منتشر شد. در هفته‌های آینده نمایندگی‌های جدیدی در اروپا و خاورمیانه اضافه می‌شوند. Aspark قصد دارد فقط ۵۰ نمونه از هایپرکار را با ۲۰ مورد برای اروپا و ۲۰ مورد برای خاورمیانه و آسیا بسازد که ۱۰ مورد برای بازار آمریکای شمالی باقی می‌ماند.

معرفی هایپرکار تمام برقی Aspark Owl

این شرکت می‌گوید این اتومبیل در ۱.۷۲ ثانیه با حداکثر سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت  به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، ۱۰.۶ ثانیه طول می‌کشد. Aspark از یک باتری لیتیوم یون ۶۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند که گفته می‌شود برد آن ۴۵۰ کیلومتر است. این چهار موتور الکتریکی به صورت ترکیبی ۱۹۸۵ اسب بخار (۱۴۷۵ کیلووات) و ۱۴۷۵ پوند فوت (۲۰۰۰ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کنند.

معرفی هایپرکار تمام برقی Aspark Owl

هایپرکار تمام برقی Aspark وسیله‌ای خوش فرم با منحنی چشمگیر و چین خورده است.Owl حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند به نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت هم دست پیدا کند. ارتفاع این ابرخودروی برقی ژاپنی، تنها ۹۹ سانتی‌متر است. سرعت‌گیری صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت در ۱/۶۹ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت در ۱۰/۶ ثانیه، اسپارک Owl را در کلاس کم‌تعداد ابرخودرو‌های برقی قرار می‌دهد.

معرفی هایپرکار تمام برقی اسپارک Owl

Aspark از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن برای کاهش وزن و افزایش استحکام بدن استفاده کرده است. در زیر بدنه شیک یک نوع مونوکوک فیبر کربنی قرار دارد.

معرفی هایپرکار تمام برقی Aspark Owl

میراگر‌های هیدرولیکی کمک می‌کند تا ۶.۲۹۹ اینچ (۱۶۰ میلی متر) از فاصله زمین فاصله داشته باشد. قیمت جغد ۲.۹ میلیون یورو (۳.۵۶ میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) است. Owl، با مهندسی شرکت ژاپنی اسپارک (Aspark) در کارخانه برند ایتالیایی MAT در ظرفیت محدود ۵۰ دستگاه با نرخ پایه ۲/۹ میلیون یورو تولید خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید