شهاب حسینی فیزیکدان می شود

شهاب حسینی در همکاری جدید خود با کوروش آهاری، نقش علی جوان فیزیکدان مشهور ایرانی را بازی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هالیوود ریپورتر، شهاب حسینی (بازیگر فیلم فروشنده) قرار است در فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کوروش آهاری، نقش فیزیکدان و مخترع ایرانی – آمریکایی به نام علی جوان را بازی کند. آهاری اخیراً فیلم «آن شب» را کارگردانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ علی جوان نخستین لیزر گازی جهان را در سال ۱۹۵۹ اختراع کرده است. او همچنین در زمینه‌های دیگری مثل فیزیک کوانتوم و طیف بینی نیز فعالیت‌ داشته است. اولین لیزر هلیوم- نئون ساخته شده به دست وی در سال ۱۹۶۰، در موزه ملی تاریخ آمریکا برای نمایش قرار داده شد.

کمپانی تولید فیلم آهاری، حسینی و الکس بریتو به نام پل مدیا، حق پخش زندگی علی جوان را به صورت انحصاری دریافت کرده است. دختر علی جوان به نام لیلا جوان تهیه کننده این پروژه سینمایی است.

شهاب حسینی در دو فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی به نام های «فروشنده» و «جدایی» نقش آفرینی کرده است. او سابقه بردن جایزه بهترین بازیگری را از جشنواره فیلم کن در کارنامه دارد.

کوروش آهاری اخیراً فیلم مهیج و ترسناک «آن شب» را کارگردانی کرده است. پل مدیا اکنون مشغول جلسه با نویسندگان است که فیلمنامه را در کنار کوروش آهاری به پایان برساند.

دیدگاه تان را بنویسید