حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد: دکتر فاطمی قدم های شایسته ای برداشت

حجت الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر سیدمصطفی فاطمی گفت: دکتر فاطمی در حیات خویش با خدمات و تلاشش به عنوان یک عنصر موثر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدم های شایسته ای برداشت، رحلت او هم امیدوارم در وهله اول برای خانواده و سپس برای دوستان و همه ما آموزنده باشد و مسیر تربیت ما را در تربیتی عاشورایی، کربلایی، توحیدی و قرآنی هموار کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر سیدمصطفی فاطمی با حضور مسئولان، شخصیت ها، دوستان و آشنایان این مرحوم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی فرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: دکتر فاطمی در حیات خویش با خدمات و تلاشش به عنوان یک عنصر موثر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدم های شایسته ای برداشت، رحلت او هم امیدوارم در وهله اول برای خانواده و سپس برای دوستان و همه ما آموزنده باشد و مسیر تربیت ما را در تربیتی عاشورایی، کربلایی، توحیدی و قرآنی هموار کند.

به گزارش شفقنا، متن سخنان حجت الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر سیدمصطفی فاطمی بدین شرح است:

آنچه اینگونه حوادث سخت، شکننده و جانکاه را برای خانواده محترم، همسر مکرمه، دوستان و منسوبان سهل، آسان و قابل تحمل می کند، نگاه به تاریخ حیات اولیای الهی و بندگان صالح خداوند است.

همسر مکرمه ی برادر عزیز جناب آقای دکتر سیدمصطفی فاطمی، بانوی کربلا حضرت زینب کبری(س) در ظرف چند ساعت دو فرزند، برادر زادگانی چون حضرت علی اکبر(ع)، برادرانی چون حضرت ابوالفضل(ع)، وجود مقدس امام حسین(ع)، برادر زاده شیرخواری چون علی اصغر (ع) را از دست دادند و سپس این بانوی تربیت شده در مدرسه اسلام در برابر پلیدی به نام ابن زیاد در تصویر و تحلیل حادثه عاشورا فرمود: «ما رأیتُ الّا جمیلاً» این چه نگاهی است! این چه تربیتی است! به حق شایسته است که از این حوادث درس بیاموزیم و در مسیر این تربیت گام برداریم.

دکتر فاطمی در حیات خویش با خدمات و تلاشش به عنوان یک عنصر موثر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قدم های شایسته ای برداشت، رحلت او هم امیدوارم در وهله اول برای خانواده و سپس برای دوستان و همه ما آموزنده باشد و مسیر تربیت ما را در تربیتی عاشورایی، کربلایی، توحیدی و قرآنی هموار کند.

این فراز از زیارت مشهور به امین الله است که هر حادثه ای از حوادث دنیا نردبانی است برای تعالی، تکامل و آراستگی به فضایل اخلاقی و کمالات انسانی؛ در این زیارت، امام(ع) به ما آموخته است که از خدا آن هم در جوار مرقد امیرالمومنین علی(ع) چه طلب کنیم؛ امروز هم در کنار مرقد شهدا که بهشت زهرا(س) به نور و انوار پر فروغ آنا نورانی است از خداوند بخواهیم «اَللَّـهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسی مُطْمَئِنَّهً بِقَدَرِکَ راضِیَهً بِقَضآئِکَ مُشْتاقَهً اِلی فَرْحَهِ لِقآئِکَ؛ خدایا جان و روح مرا مشتاق لقا و زیارت خود قرار بده» خوشا به انسان هایی که حداقل این دعایشان است. این انسان ها همیشه آماده مرگ هستند، منتظر لقا و زیارت حضرت عزرائیل می باشند، قدم هایشان را درست برمی دارند، حق را می شناسند و در مسیر حق گام بر می دارند.

روایتی را از وجود مبارک امام حسن مجتبی(ع) در تعریف سیاست دیدم، حضرت سیاست را یک شخصیت برجسته تعریف می کنند و می فرمایند: «هِی أَنْ تُراعی حُقُوقَ اللهِ وَ حُقُوقَ الاحیْاءِ وَ حُقُوقَ الأمْواتِ» جان سیاست این است که حق خداوند، حقوق زندگان و حقوق مردگان را رعایت کنید.

حضور همگان در مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر فاطمی در واقع رعایت حقوق زندگان است یعنی حقوق خانواده معزا و حقوق سیدمصطفی و دوستانشان را رعایت کردید و این معنای دقیق سیاست است. حقوق خدای متعال را نیز رعایت کردید و نشان دادید همیشه مشتاق شهادت و رفتن از این عالم هستید.

امیدوارم رحلت جانکاه دکتر سیدمصطفی فاطمی ما را در این مسیر هدایت کند و راه را برای بهتر رفتن از این دنیا هموار کند. برادران و خواهران بزرگوار برای بهتر زیستن در این دنیا هیچ راهی جز تلاش برای بهتر رفتن از این دنیا نیست. کسانی در این دنیا خوب زندگی می کنند که همه دغدغه شان این است که خوب از دنیا بروند و احترام ما به این برادر عزیز از همین منظر است.

انشاالله خداوند در همه دوران ها ما را در مسیر حق هدایت کند، در کنار حق ثابت قدم باشیم و از باطل قهر کنیم و راه شهدای عالیقدر چون شهید سلیمانی قرار گیریم. سردار فرزانه و اقتدار آفرینی که به بیان زیبای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مکتب سلیمانی و همان مکتب امام بزرگوار و امام حسین(ع) است.

سردار سلیمانی واقعاً مشتاق لقا خدا بود، دقت داشت که هر قدمی که برمی دارد، مرگ او را زیباتر کند. اگر همه ما این دقت را داشته باشیم بسیاری از سخنان را نمی گوییم، بسیاری از قلم ها را نمی زنیم، بسیاری از قدم ها را بر نمی داریم و دقت و توقف می کنیم و احتیاط می کنیم. امیدوارم همه ما در این مسیر هدایت شویم و راه این سردار عزیز، فداکار، مومن، فهیم، دوست، مهربان، شخصیت وحدت آفرین نه اختلاف آفرین را گرامی بداریم؛ شخصیتی که دشمن و دوست را می شناخت و رمز وحدت ملت اسلام بود.

امروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی فلسطین، غزه، یمن، سوریه، لبنان، عراق و ایران را در هم تنیده است، این همان سیاستمداری است که امام حسن(ع) معرفی می کند، کسی که حقوق خداوند را رعایت می کرد، حق انسان ها را پاس می داشت و در مسیر خدمت به امت اسلام گام بر می داشت.

از سوی خانواده دکتر فاطمی خصوصاً همسر مکرمه خدمت یکایک برادران و خواهران بزرگوار عرض ادب و تسلیت دارم و از این حضور برآمده از ایمان، محبت و احترام به نوبه خودم تشکر و تقدیر می نمایم. امیدوارم که دعای خیر شما بر درجات این شخصیت عالم، خادم و صادق بیافزاید و تسکینی بر دل های مجروح در فقدان این عزیز باشد.

در مراسم هفتمین روز درگذشت دکتر سیدمصطفی فاطمی حاج حمید خدام، ذاکر اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت. همچنین قاریان دکتر مزرعه شاهی و هادی قدرتی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در این مراسم شخصیت های چون دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی تهران، دکتر علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، دکتر علی تاجرنیا، نماینده مجلس ششم و دندانپزشک، دکتر قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی، اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای جهاد علوم پزشکی تهران و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، هم نوردهای دکتر فاطمی و بسیاری از دوستان و آشنایان حضور داشتند.

دیدگاه تان را بنویسید