رئیس کمیته المپیک: سال 1400 کام ملت شیرین می‌شود/پیش بینی 70 سهمیه را می کردیم

صالحی امیری گفت: سال آینده 6 رویداد بین المللی ساحلی، داخل سالن، قونیه و جوانان آسیا را به همراه المپیک داریم که مهمترین رویداد است. احساسم این است که سال 1400 کام ملت شیرین می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  سید رضا صالحی امیری در خصوص کاروان ایران در المپیک اظهار داشت: تقریبا از 2 سال قبل یک تیم بسیار قدرتمند در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در قالب 2 ستاد عالی و عملیاتی ساماندهی شد که در این دوره نمایش بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم. همه فدراسیون‌ها وارد اردو شده بودند و در گرما گرم کسب سهمیه بودیم و 52 سهمیه هم گرفته بودیم. پیش بینی ما کسب 70 سهمیه بود، اما بروز کرونا شوکی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله برای اینکه قهرمانان از شرایط آمادگی خارج نشوند تصمیم گرفتیم قهرمانان به صورت انفرادی در سالن‌ها تمرین کنند و حقوق یک ساله را هم پرداخت کردیم و تمام تعهدات عملی شد.

صالحی امیری در مورد اینکه سعی کردید شرایط حبابی برای اردوها باشد یا خیر، گفت: وقتی پروتکل‌هایی را تعریف می‌شود، ستاد کرونا در ورزش، فدراسیون پزشکی ورزشی مسئولیت رعایت کردن آنها را برعهده دارند و خیلی سختگیرانه برخورد می‌شود. در همین زمینه با دانشگاه آزاد مذاکره کردیم تا فضای بیشتری را داشته باشیم و آکادمی هم کاملا در اختیار ورزشکاران است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ارزیابی من با توجه به گزارش همکارانم مثبت است و در مجموع دغدغه‌ای وجود ندارد. درست است که کمبود منبع داریم، اما در همین شرایط 100 درصد منابع را تخصیص داده ایم. سال آینده 6 رویداد بین المللی ساحلی، داخل سالن، قونیه و جوانان آسیا را به همراه المپیک 2020 داریم که مهمترین رویداد است. احساسم این است که سال 1400 کام ملت شیرین می‌شود.

صالحی امیری در مورد اینکه شرایط واکسن کرونا برای ورزشکاران چطور می‌شود، عنوان کرد: خود کمیته بین المللی المپیک و بهداشت جهانی تفاهم نامه ای دارند که ورزشکاران قبل از ورود به توکیو واکسن را دریافت کنند. در ایران خود ستاد کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی پیگیر هستند و خودم هم با مسئولان دولت در ارتباطم. اعتقاد خود من این است مردم باید دریافت کنند و مسئولان در انتها باشند.

وی در مورد مسائل فرهنگی در المپیک گفت: ما به دنبال این هستیم که در المپیک فرهنگ ایران را به نمایش بگذاریم. مسائل فرهنگی یک پازل از کار ما است. در این ستاد پیش بین شده که چهره های فرهنگی اعزام شوند و از طریق رسانه‌های دیجیتال تاریخ فرهنگ ما به نمایش درآید.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد لباس کاروان ایران اظهار داشت: سعی کردیم در همه کارهای جاری از نظام سلیقگی پرهیز کنیم. لباس نماد فرهنگ یک کشور است. المپیک 4 میلیارد بیننده دارد و به همین خاطر لباس می‌تواند معرف یک کشور باشد. سال قبل از ستاد مد و لباس ارشاد خواستیم فراخوانی بگذارند و لباس انتخاب شود. برهمین اساس 200 طرح آمد و 4 مرحله داوری گذاشتیم. 10 طرح نهایی شده که و نهایتا 3 طرح یک و 2 و 3 انتخاب خواهند شد. در مجموع انتخاب لباس برعهده داوران مد و لباس است.

صالحی امیری در مورد انتخاب شعار کاوران گفت: ما دنبال یک لفظ خاص ملی بودیم که شمولیت داشته باشد و برهمین اساس شعار ستارگان ایران زمین انتخاب شد. بعضی‌ها به ما گفتند چرا این نام استفاده شده است. وقتی از واژه ستارگان استفاده می‌کنیم شامل همه شهدا و قهرمانان می‌شود. فلسفه شعار ایجاد وحدت ملی است و مفهوم ایران یعنی هویت ما.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بودجه عنوان کرد: از دولتمردان تشکر می‌کنم که نسبت به ورزش بیش از انتظار توجه داشتند. آن هم در این شرایط سخت اقتصادی و تحریمی. بودجه ما در ظرف 3 سال 100 درصد شد و امسال 200 درصد افزایش پیدا کرد. البته این بودجه جوابگوی 52 فدراسیون ورزشی نیست. خوشبختانه با این شرایط هیچ رویدادی به خاطر مسائل مالی لغو نشده است. ما هر بودجه‌ای را تخصیص می‌دهیم روی سایت می‌گذاریم. تخصیص عادلانه اعتماد را جلب می‌کند. تلاش ما بودجه شفاف، عادلانه و برای توسعه ورزش قهرمانی است.

وی در مورد اینکه پاداش‌ها چطور پرداخت می‌شود، گفت: پاداش روی سکو برای مدال آوران که بحثش جداست که ما می‌دهیم، اما وزارت ورزش پاداش سکه‌ای را حذف کرده و امتیازی شده است. آنچه برای المپیک مهم است داشتن کاروان قدرتمند است.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید