نشست آنلاین محمد تابع با اصحاب رسانه؛

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک: پیگیر بودجه ویژه هستیم/ مشکل تجهیزات دوومیدانی کاران حل شد/ درباره زهرا نعمتی به همکاری با گزینه داخلی رسیدیم

محمد تابع،‌ دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک گفت: هفته گذشته توانستیم تجهیزات دوومیدانی را پس از دو سال از شرکت مورد نظر دریافت کردیم؛ بنابراین از این پس دوومیدانی کاران مشکل تجهیزات ندارند. در مورد زهرا نعمتی هم گزینه‌های مختلف بررسی شدند و در نهایت تصمیم به همکاری با گزینه داخلی صورت گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد تابع دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در نشست آنلاین با اصحاب رسانه در مورد آخرین اقدامات و برنامه‌های این کمیته به خصوص در رابطه با بازی‌های پارالمپیک توضیح دهد.

وی در آغاز صحبت‌های خود به مصوبات کمیته ملی پارالمپیک در مورد رویدادهای یک روزه اشاره کرد و گفت: در نشست اخیر ستاد در مورد اردوی تیم‌ها بحث و مقرر شد زمان اردوی تیم‌های مورد حمایت از حیث مدال آوری در هر دوره افزایش داشته باشد.

تابع ادامه داد: تاکید مکرر بر حفظ سلامت ورزشکاران است و اینکه با رعایت پروتکل‌ها خود را به آمادگی لازم برسانند. اردوهایی که در تهران، کیش یا هر شهرستان دیگری در حال پیگیری است در شرایط قرنطینه است.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه ورزشکاران مدام به لحاظ پزشکی ارزیابی می‌شوند تا سلامت آنها برای حضور در اردو محرز شود، خاطرنشان کرد: لزوم حضور در اردو منفی بودن تست pcr ورزشکاران است اینکه در طول اردو تمام پروتکل‌ها رعایت شود ضمن اینکه در میش ورزشکاران در اتاق‌های خصوصی اقامت دارند.

او در خصوص نامه استخدام ورزشکاران با تاکید بر اینکه هنوز این آیین نامه ابلاغ نشده، تصریح کرد: طبق آیین نامه قبلی استخدام پارالمپین ها شامل فرزندان شما می‌شد اما در آیین نامه اصلاحی این موضوع استخدام شامل حال خود مدال آوران هم می‌شود. البته هنوز آیین نامه مصوب به ما ابلاغ نشده که ملاک کار قرار بگیرد اما پیگیر ابلاغ سریع‌تر آن هستیم.
وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با انتخابات اعضای هیات اجرایی برای انتخاب خزانه دار و یک عضو هیات اجرایی گفت: قرار بود در مجمع عمومی رای گیری برای انتخاب این دو عضو انجام شود اما به خاطر شیوع کرونا و تاکید اساسنامه مبنی بر مخفی بودن آرا تصمیم به لغو رای گیری و موکول شدن آن به مجمع آینده شد.

دبیرکل کمیته پارالمپیک در این رابطه یادآور شد: البته با حکم ریاست کمیته سرپرست خزانه داری کمیته برای مدت یک سال مشخص شده است. در مجمع آتی که سال آینده برگزار می‌شود رای گیری لازم انجام می‌شود.

وی همچنین در مورد کمیسیون ورزشکاران و نام نویسی کاندیداها برای آن گفت: اولین بار است که برای تشکیل این کمیسیون اقدام شده است. ۱۵ نفر ثبت نام کردند که البته دو نفر حائز شرایط نبودند.

تابع با بیان اینکه به زودی اسامی ۱۳ کاندیدا اعلام می‌شود، افزود: رای گیری کمیسیون ورزشکاران را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم. در این زمینه هم اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در رابطه با درخواست خانم هاشمی متقیان برای تامین نیزه مورد نیاز وی توضیح داد و یادآور شد: خانم شهلا بهروزی راد هم متقاضی ترخیص قایقش بود که با پیگیری انجام شده به نتیجه رسید. در مورد خانم متقیان هفته گذشته توانستیم تجهیزات دوومیدانی را پس از دو سال از شرکت مورد نظر دریافت نکردیم. بنابراین از این پس دوومیدانی کاران مشکل تجهیزات ندارند. در مورد زهرا نعمتی هم گزینه‌های مختلف بررسی شدند و در نهایت همکاری با گزینه داخلی جمع بندی شد.

وی همچنین در مورد مرحوم سیامند رحمان و انتخاب جایگزین برای او گفت: مرحوم سیامند یک اسطوره بود. هیچ ورزشکاری برای او جایگزین واقعی نمی‌شود، از طرفی طبق مصوبات پارالمپیک، وزنه برداران اعزامی به توکیو باید حداقل در ۶ رویداد مورد تایید شرکت کرده باشند. فعلاً یک نفر در وزن ۱۰۷ کیلوگرم به اردو دعوت شده است. باید ببینیم وی شرایط اعزام را دارد یا نه.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک همچنین تاکید کرد که برگزاری لیگ در هر رشته‌ای در حیطه کاری فدراسیون مربوطه است و این موضوع تحت پوشش کمیته نیست.

تابع با بیان اینکه برای ارزیابی عملکرد ورزشکاران پروتکل‌هایی وجود دارد، ادامه داد: وقتی ورزشکاران در منزل در حال تمرین است امکان رکوردگیری نیست، اما عملکرد فنی آنها در هر حالتی از طریق مربی به ما گزارش می‌شود. باید در نظر داشت مدت زمانی لازم است که ورزشکار به اوج برسد، در هر صورت گزارش عملکرد ورزشکار را از طریق مربی دریافت می‌کنیم، از نفراتی که طی این مدت حضور میدانی در اردو یا مسابقه نداشته‌اند انتظار بالایی نداریم اما در کل وضعیت ورزشکاران بر اساس ملاک‌های موردنظر ارزیابی می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی که در رابطه با بودجه ۱۴۰۰ مطرح شد، توضیح داد: در لایحه بودجه سال آینده بودجه جاری کمیته پارالمپیک پیش بینی شده اما بودجه‌ای برای پارالمپیک ۲۰۲۰ لحاظ نشده است. در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دادیم که این بودجه را دریافت کنیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره سوال خبرنگار جماران در مورد تمهیدات ویژه این کمیته برای پاراوزنه برداران گفت: کمیته ملی پارالمپیک تلاش دارد برای تمام ورزشکاران پارالمپیکی ایده آل‌های لازم را داشته باشد. البته به خاطر کرونا شرایط سخت‌تر شده است. با این حال تلاش ما مهیا شدن شرایط ویژه است و امیدواریم اتفاقات خوبی برای ورزشکاران رقم بخورد و در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید