مجتبی محرمی:

پرسپولیس دیر یا زود قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد

مجتبی محرمی با اشاره به حضور پیاپی سرخ پوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس دیر یا زود قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. قرمزپوشان روندی را که چند سال است آغاز کرده‌اند ادامه خواهند داد و مطمئن باشید ظرف همین یک یا دو سال آینده بر بلندای فوتبال آسیا قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدافع اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس گفت: من به جرات و با اطمینان می‌گویم پرسپولیس بهترین تیم ایران است و مثل فصل گذشته چند هفته زودتر عنوان قهرمانی را بدست خواهد آورد.

ایرنا نوشت: «مجتبی محرمی» برای پرسپولیسی‌ها نامی ویژه است. بازیکنی که سال‌ها در جناح چپ این تیم به میدان رفت و بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

محرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره پرسپولیس و یحیی‌ گل محمدی حرف زد. 

چند هفته از نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد، درباره این بازی می‌توانید تحلیل‌ کامل‌تری داشته باشید.

پرسپولیس در یک روز بد فوتبالی به اولسان کره‌جنوبی باخت و دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. اگر بخواهیم به این مسابقه نگاه داشته باشیم باید بگوییم پرسپولیس به خوبی حریف را آنالیز کرده بود و تمام راه‌های نفوذ را بسته بود. در طول ۹۰ دقیقه جریان مسابقه اجازه خلق موقعیت به حریف نداد و روی دو اشتباه دروازه‌اش باز شد.

این اشتباهات در فوتبال ایران همیشه وجود داشته است.

در تمام سال‌های اخیر اشتباهات زیادی وجود داشته که به ضرر فوتبال ایران تمام شده است. در همین بازی پرسپولیس و اولسان کره‌جنوبی پرسپولیس بعد از اینکه گل زد باید چند دقیقه‌ای بازی را کنترل می‌کرد تا سوت پایان نیمه اول به صدا در می‌آمد. بعد در نیمه دوم مهدی شیری آن اشتباه بزرگ را مرتکب شد و ضربه پنالتی دوم را جونیور زد تا اولسان قهرمان ‌شود.

این نایب قهرمانی برای پرسپولیس کمتر از قهرمانی نبود؟

دقیقا، پرسپولیس در دو سال اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است و این نشان می‌دهد آنها شایسته‌ترین تیم ایرانی هستند. پرسپولیس با شایستگی به فینال این تورنمنت صعود کرد و رقیبان بزرگی را از پیش رو بر داشت. آنها در بازی فینال نیز  بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و اگر آن اشتباهات پیش نمی‌آمد الان درباره قهرمانی قرمزپوشان حرف می‌زدیم.

این قهرمان نشدن از نظر روحی در روند پرسپولیس تاثیر گذاشته است؟

به هر حال نمی‌توان گفت که این عدم قهرمانی نمی‌تواند در روند پرسپولیس تاثیر بگذارد اما آنها بازیکنان حرفه‌ای هستند و به خوبی می‌دانند برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر باید گذشته را فراموش کنند و به فکر آینده باشند. پرسپولیس می‌خواهد جامی را که با بدشانسی به دست نیاورده است در آینده‌ای نزدیک کسب کند. من یک چیزی می‌گویم.

چه چیزی؟

پرسپولیس دیر یا زود قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد. قرمزپوشان روندی را که چند سال است آغاز کرده‌اند ادامه خواهند داد و مطمئن باشید ظرف همین یک یا دو سال آینده بر بلندای فوتبال آسیا قرار خواهند گرفت.

بشار رسن از پرسپولیس جدا شد.

بشار رسن بازیکن خوب و تاثیرگذاری در پرسپولیس بود و نقش مهمی در موفقیت‌های ایم تیم در چند سال اخیر ایفا کرد اما پرسپولیس همواره متکی و قائم به فرد نبوده است. به طور حتم بازیکنان دیگر می‌توانند جای خالی این بازیکن را پر کنند.

این تیم در قائمشهر مقابل نساجی مازندران به تساوی رسید.

پرسپولیس مقابل نساجی و در آن زمین نا مساعد فوتبال خوبی را به اجرا گذاشت. کسانی که فوتبال بازی کرده‌اند به خوبی می‌دانند در زمین چمن مصنوعی، فوتبال چقدر سخت است و حالا تصور کنید این زمین مصنوعی پر از آب باشد. توپ در این زمین به سختی حرکت می‌کرد و آنها روی یک اتفاق و در ضربه ایستگاهی دروازه‌شان باز شد. آنها گل زدند و بعد در دقیقه پایانی می‌توانستند روی شوت سیامک نعمتی به گل تساوی برسند که توپ به تیرک خورد.

ادامه فصل را برای پرسپولیس چطور می‌بینید.

پرسپولیس سه بازی عقب افتاده در لیگ برتر دارد که اگر بتواند این بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارد با اختلاف نسبت به تیم‌های دیگر صدرنشین می‌شود. پرسپولیس در این فصل مدعی اصلی اول قهرمانی خواهد بود.

به قهرمانی این تیم امیدوار هستید.

من به جرات و با اطمینان می‌گویم پرسپولیس بهترین تیم ایران است و مثل فصل گذشته چند هفته زودتر عنوان قهرمان خواهد شد.این اتفاق خواهد و من نسبت به حرفی که می‌زنم ایمان و اعتقاد دارم.

یحیی گل محمدی توانایی انجام این کار را دارد.

گل‌محمدی یکی از بهترین مربیان ایرانی است و در این مدت که مربیگری کرده است توانایی‌های خود را نشان داده است. او توانست پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند و در لیگ ایران نتایج خوبی گرفته است.

اتفاق تلخی رخ داد و هوادار پرسپولیس به خاطر از دست دادن جام قهرمانی جان خود را از دست داده است.

وقتی این خبر را شنیدم بسیار ناراحت شدم. این موضوع کار بازیکنان و مربیان پرسپولیس را سخت‌تر می‌کند. آنها باید بدانند عملکرد آنها با زندگی بسیاری از هواداران ارتباط دارد. هر برد آنها بسیاری از مردم را خوشحال می‌کند و هر باختی باعث ناراحتی‌شان می‌شود. یحیی‌ گل ‌محمدی رفتار بسیار خوبی را انجام داد و با رفتن به خانه این هوادار و اهدای مدال نایب قهرمانی به فرزند این مرحوم به آنها دلداری داد.

پرسپولیس برابر ذوب آهن در آزادی متوقف شد، این تساوی در روند کار پرسپولیس چه تاثیری ایجاد خواهد کرد؟

هرچند این بازی برای پرسپولیس مهم بود اما در ادامه کار روی روند تیمی تاثیری نخواهد داشت. دریافت گل در دقایق پایانی روی بدشانسی اتفاق افتاد اما پرسپولیس تیم بزرگی است و خستگی ناشی از فینال لیگ قهرمانان در این تساوی بی تاثیر نبود. بی شک پرسپولیس رفته رفته از دست رفتن جام آسیا را فراموش کرده و باردیگر با بازگشت به روند تیمی مطلوب لیگ برتر را برای پنجمین سال تصاحب کرده و در لیگ قهرمانان نیز دوباره مدعی قهرمانی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید