اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به اظهارات یک مسئول در خصوص افزایش حقوق ها

بازنشستگان تامین اجتماعی با انتشار نامه‌ای در پاسخ به اظهارات یک مقام مسئول خاطرنشان کرده اند: بله درست است این اضافه حقوقی که شما می‌فرمایید بر حقوق بازنشسته کارمند همان سازمان اضافه شده که با این صحبت شما همه نمایندگان، خبرنگاران و مسئولان نظام را دچار سردرگمی کرده است و این برداشت را ایجاد کرده است که بازنشستگان غیرهمکار تامین اجتماعی هم از همین افزایش بهره‌مند شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان تامین اجتماعی با انتشار نامه‌ای، به نقد گفته‌های اخیر ناهید حیدری، مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی پرداختند که در گفتگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است.

نویسندگان در نامه‌ای با یادآوری اینکه صحبت‌های ناهید حیدری (مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی) تطابقی با میزان افزایش حقوق بازنشستگان ندارد، از وی پرسیدند: مگر چقدر به حقوق بازنشسته کارگری و کارمندی خارج از چهارچوب سازمان (بازنشستگان غیر همکار) اضافه شده است؟

در ادامه این نامه آمده است: بله درست است این اضافه حقوقی که شما می‌فرمایید بر حقوق بازنشسته کارمند همان سازمان اضافه شده که با این صحبت شما همه نمایندگان، خبرنگاران و مسئولان نظام را دچار سردرگمی کرده است و این برداشت را ایجاد کرده است که بازنشستگان غیرهمکار تامین اجتماعی هم از همین افزایش بهره‌مند شده‌اند. ممکن است به صراحت اعلام کنید که به یک بازنشسته کارگری که ۳۰ سال پرداخت بیمه دارد و سال گذشته۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد چه درصد در سال ۹۹ اضافه شده است؟ خانم حیدری ما اعلام می‌کنیم که این بازنشسته اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. آیا این انصاف است که بازنشسته با تورم ۴۴ درصدی و سبد معیشت ۸ میلیون تومانی و خط فقر ۱۰ میلیونی تومانی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری دریافت کند؟

نویسندگان این نامه با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اضافه کردند: درحالی که حق بازنشستگان طبق قانون، بخصوص ماده ۹۶ تامین اجتماعی و بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه پرداخت نشده است. لازم است یادآوری شود که همسان‌سازی که بعد از ۱۴سال که سازمان تامین اجتماعی آن را به بهانه بدهی دولت به سازمان اجرایی نکرد، بعد از پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان در قالب سهام تنها با ۱۴ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان غیر همکار تامین اجتماعی تبدیل به متناسب‌سازی با فرمول‌های اشتباه گردید و «مبالغ خوبی» که خانم حیدری از آن نام می‌برند، بین ۷۵ تا حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

برای بازنشسته‌ای با ۳۵سال سابقه که مستمری‌اش با متناسب‌سازی و افزایش ابتدای سال ۹۹ به ۳ میلیون تومان رسیده است. بازهم جای سوال دارد؛ آیا بنظر شما با این مبلغ ناچیز در حالیکه خط فقر را کارشناسان سه برابر این مبلغ عنوان کرده‌اند، می‌شود چرخ زندگی نهایتا یک خانواده چهار نفره را گرداند؟ در ادامه ما قشر مظلوم بازنشسته از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رد بدهی دولت به سازمان و همسان‌سازی واقعی را برای این قشر آسیب دیده در نظر بگیرند و با نظارت خود و پیگیری از مسئولان ذی‌ربط بخواهند این کار بدرستی و صحیح انجام پذیرد. ضمنا جهت روشن شدن اذهان نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین حاکمیتی به استحضار می‌رساند که؛

تامین اجتماعی سه دسته بازنشسته دارد:

۱- بازنشستگان بخش کارگری که از همه فقیرتر هستند.

۲- بعضی افرادی که در ادارات دولتی شاغل بودند اما تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که اینها هم مظلوم واقع شده‌اند.

۳- گروهی که در دوران اشتغال از کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بودند و از تمامی امکانات سازمان استفاده می‌کردند و تمام افزایش‌ها شامل حالشان می‌شد. همه گفتمان‌ها را هم برای مغشوش کردن اذهان به این دسته اختصاص می‌دهند.

لذا مسئولین محترم، نمایندگان محترم و خبرنگاران محترم وقتی شخصی همچون این مسئول سازمان از اضافه شدن حقوق بازنشسته صحبت می‌کند. بهتر است اول از او سئوال کنید: کدام دسته از سه دسته فوق مد نظر شماست؟ عزیزان، بازنشستگان کارگری ضعیف‌ترین، مستحق‌ترین و بی‌زبان‌ترین قشر جامعه هستند که در زیر خط فقر زندگی می‌کنند؛ دسترسی به هیچ مقامی هم ندارند. حق قانونی آنان نیز براثر اجرا نکردن قانون ضایع شده است بنابراین با دید باز به موضوع نگاه کنید.

  • عباس ایروانی ارسالی در

    وای به همه، همه ی مسئولین که من مهندس با ۲۶ سال سابقه از بیکاری مجبور به بازنشستگی زود هنگام شدم و مستمریم حدود دومیلیون تومان است . وای بر شما مسئولین، با هر چقدر مسئولیت که ما مستمری بگیران به جز خداوند سبحان فریاد رسی نداریم . خدا را به حق پنج تن آل عبا قسم میدهم آقا امام زمان (عج) اول با تیغ عدالتش دست وپا وقلم شما را راست کند .انشاالله .الهی آمین

  • عباس ایروانی ارسالی در

    لطفاً بفرمائید نظرات ما به دست چه کسی میرسد؟ وچه کسانی میخوانند؟ علیهذا از شما قلم به دستان خواهشمندم نظرات ما را فقط برای مطالعه به دست رئیس قوه مقننه آقای قالیباف و رئیس قوه قضائیه آقای رئیسی برسانید . اگر وجدان دارید و میتوانید خواهشمندم برسانید .اجر شما با صاحب امر(عج) .

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام من مستمری بگیر هستم با بیست وپنج سال سابقه کارگری لطفا از نمایندگان مجلس می خواهم بداد من وامثال من برسند گوش شنوایی برای امثال من وجود ندارد حقوقی که ما می گیریم یک کیلو موز میشود

دیدگاه تان را بنویسید