رونمایی از مستند سردار حاج قاسم سلیمانی

مجموعه «مشاهیر ایران؛ مستند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» به زبان‌های فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و عربی تهیه و رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مصطفی مومنی رئیس کانون زبان ایران روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از مستند سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: زبان دریچه‌ای است که از طریق آن می‌توان ادبیات و اندیشه‌ها را به جهان منتقل کرد.

ایرنا نوشت؛ وی افزود: در این مجموعه سعی کردیم مختصری از زندگی و فعالیت های سردار سلیمانی از کودکی تا مبارزه با تروریسم را در بیانی گویا برای نسل نوجوان و جوان کشور در قالب مستندی به تصور بکشیم.

مومنی اظهار داشت: در واقع زبان می‌آموزیم که فرهنگ غنی و آرمان‌های خودمان را به مردم کشورهای دیگر منتقل کنیم و با توجه به اینکه کانون زبان ایران مجموعه‌ای ۹۵ ساله مبتنی بر این اندیشه از زبان برای ترویج است، تلاش کردیم مستند سردار شهید قاسم سلیمانی را به پنج زبان دنیا تهیه کنیم تا همگان دسترسی به آن داشته باشند تا بتوانیم از این طریق آرمان های خود را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از محتواهایی متناظر با فرهنگ کشورمان برای آموزش زبان وجود دارد، ادامه داد: باید در کتاب های کمک درسی هم از محتواهای بومی استفاده کنیم و می توان به ترجمه و انتشار کتاب های حوزه دفاع مقدس به زبان های دیگر نیز پرداخت.

وی تصریح کرد: در حوزه چند رسانه ای هم برای انتقال حرف ها و آرمان های خود به کشورهای دیگر اقداماتی صورت دادیم از جمله اینکه مجموعه ای ۱۰ قسمتی برای مشاهیر و قهرمانان ایران را شروع کردیم که در اولین گام در تهیه مستند مشاهیر و قهرمانان به یکی از بزرگترین قهرمانان امروزمان، سردار قاسم سلیمانی پرداختیم.

محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این مراسم گفت: موضوع ادبیات و زبان در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد؛ اگر جنگی در آینده باشد، جنگ فرهنگ، زبان و ادبیات است. کشوری می تواند در آن جنگ تنفس کند که بتواند در حوزه فرهنگ و ادبیات حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: کانون زبان ایران در حوزه فرهنگ هم گام هایی برداشته است که برای این منظور تنها ورودی از دریچه زبان نداشته باشیم، بلکه بتوانیم فرهنگ خود را به کشورهای دیگر منتقل کنیم و امیدواریم کانون زبان در این زمینه هم موفق باشد.

زمردیان ادامه داد: در مستند شهید سلیمانی از وجوه کمتر دیده شده زندگی شهید سلیمانی برای نوجوانان گفتیم و مستندی برای مشاهیر و مفاخر ایران زمین در حوزه های مختلف در دست تولید داریم.

وی تاکید کرد: هدف ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت نسل جدیدی از هنرمندان در بستری متناسب با نیازهای کشور است و تمام آنچه در مستند حاج قاسم سلیمانی آمده است و مطالبی که درباره این سردار رشید می گویند، اغراق نیست.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، سرداری انقلابی و مجاهد بود و همانگونه انقلابی و مجاهد ماند.

 سردار حاج قاسم سلیمانی صبحگاه جمعه ۱۳ دی ‌ماه ۱۳۹۸ در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید