مونسان عنوان کرد؛

بلیط هواپیما گران شد نتوانستیم به نمایشگاه‌های خارجی برویم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی در مناطق محروم و روستایی نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی برای اخذ تسهیلات بانکی تامین کنند اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به آنها سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی‌اصغر مونسان در نشست با فعالان حامی دولت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که شامگاه دوشنبه در سالن اجتماعات مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد اظهار داشت: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی ۳۸۰۰ میلیارد تومان سهم وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان از آن جذب و در قالب تسهیلات بانکی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اما با توجه به اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی در مناطق محروم و روستایی نمی‌توانند ضمانت‌نامه بانکی برای اخذ تسهیلات بانکی تامین کنند، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به آنها سخت است. به همین خاطر با وجود این که مجوز اعطای این تسهیلات را اخذ کردیم اما اعطای تسهیلات یاد شده به دلیل تشریفات بانکی مشکل است.

مونسان ادامه داد: این آمادگی را داریم که منابع مالی مربوط به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی را به حوزه صنایع دستی اختصاص دهیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلایل برگزار نشدن نمایشگاه‌های خارجی برای فعالان صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تا قبل از گران شدن نرخ ارز  در بخش گردشگری عمده هزینه‌ها را خود فعالان گردشگری تامین می‌کردند و ما حداکثر برای تامین زمین نمایشگاهی یک کمکی به این فعالان می‌کردیم.

مونسان افزود: اما در بخش صنایع دستی هزینه‌ها کاملاً به دوش وزرات خانه بود و متاسفانه با توجه به اینکه نرخ ارز و بلیت هواپیما شدیداً افزایش پیدا کرده و در بسیاری اوقات بودجه ما ثابت و حتی کاهش داشته، نمی توانیم فعالان صنایع دستی را با هزینه وزارت‌خانه به نمایشگاه‌های خارجی اعزام کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین وضعیت بودجه دولت برای ما گرفتاری ایجاد کرده و تحرک ما برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی را کم کرده است. به همین خاطر در فضای مجازی طرح تجاری‌سازی، برندسازی و مارکتینگ صنایع دستی را دنبال می‌کنیم و در این حوزه نمایشگاه‌های صنایع دستی داخلی و ملی را به شکل مجازی برگزار می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید