علی اصغر مونسان روز دوشنبه در آیین افتتاح ۱۹ پروژه گردشگری در استان بوشهر افزود: هم اکنون همکاری بسیار خوبی با سازمان گردشگری جهانی داریم و کارشناسان این سازمان اکنون در کشور حضور دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در شرایط بسیار راحتی با یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ) همکاری داریم که این موارد کمک می‌کند که بودجه های گردشگری ما بطور دقیق مشخص شود.

مونسان ادامه داد: نگاه رئیس جمهوری به گردشگری به صورت ویژه است و با توجه به این که همه استان‌های کشور ظرفیت گردشگری دارند، سند توسعه گردشگری کشور چندی است آماده شده و امیدواریم که تا پایان سال در هیات محترم دولت مطرح شود و به تصویب برسد.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: یکی از اقدامات خوبی که دولت تدبیر و امید انجام داد موضوع اشتغال روستایی و بویژه بوم‌گردی است که در دولت دوازدهم شمار این مراکز از ۴٠٠ اقامتگاه به یکهزارو ٧٠٠  افزایش یافته‌است.  

مونسان بیان کرد: حوزه گردشگری روستایی در کشور به سرعت توسعه یافته‌است که این مورد نه تنها جلوی مهاجرت روستاییان به شهر را گرفته بلکه مهاجرت معکوس از شهر به روستاه ایجاد کرده‌است.

وی گفت: اکوتوریسم یکی از موضوع‌هایی است که در دولت دوازدهم به طور ویژه به آن توجه شده و مورد اقبال گردشگران داخلی و خاجی قرار گرفته‌است زیرا ویژگی‌ مهم آن در کشور ما همزمان وجود گرما، سرما، جنگل، کوهستان و دریا در نقاط مختلف ایران است.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآورشد: پیش از این به این ظرفیت‌های گردشگری و اکوتوریسم در کشور پرداخته نشده بود و بیشتر گردشگری ما در مبحث تاریخی و فرهنگی خلاصه می‌شد اما اکنون گردشگری طبیعی در کشور شکل گرفته‌است.

مونسان اظهارداشت: همچنین موضوع جدید گردشگری که از تهران در حال راه‌اندازی است "بوتیک هتل‌ها" است که در این طرح بناهای قدیمی که قابلیت تبدیل شش شدن به هتل را دارند تغییر کاربری می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بزودی این طرح در بقیه استان‌ها اجرایی شود افزود: با توجه به به معماری زیبای بوتیک هتل‌ها که با صنایع دستی تجهیز شده‌اند، مورد استقبال گردشگران اروپایی قرار گرفته‌است.

مونسان اضافه کرد: در این ارتباط ۲ هدف را دنبال می‌کنیم که یکی سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی برای مرممت این بناها و دیگری ایجاد کسب و کار در حوزه گردشگری است که شکل گرفته و در حال گسترش است.

۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، یک آژانس گردشگری روز دوشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر افتتاح شد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز دوشنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری را در سفر به استان بوشهر همراهی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.