گزارش جی پلاس؛

رشته مدیریت فرهنگی به دفترچه کارشناسی ارشد و دکتری باز می گردد

رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی که از دفترچه های آزمون مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری سال تحصیلی آینده، حذف شده بود، به دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی باز می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه جی پلاس؛ رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی که از دفترچه آزمون کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد اسلامی حذف شده بود؛ با مطالعه و بازنگری مجدد در محورها و سرفصل های آموزشی این رشته مجددا به چرخه آموزشی کشور باز می گردد.

این حذف در پی برخی اختلاف نظرهایی پیرامون اعمال سرفصل های آموزشی این رشته؛ میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد صورت گرفته بود که موجی از انتقادها را در میان دانشجویان و فعالین این رشته در پی داشت و پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران هم به طور ویژه به این موضوع پرداخت.

در نهایت سید رضا صالحی امیری به عنوان بنیانگذار رشته مدیریت امور فرهنگی که هر ساله اختلافات احتمالی میان این دو نهاد را حل می کرد؛ این بار پس از پژوهش و مطالعه بر سر تغییرات برنامه درسی این رشته؛ گزارش مکتوبی از بازنگری محتوای آموزشی رشته مدیریت امور فرهنگی ارایه کرد.

بنابر آخرین اخبار از وزارت علوم؛ مصوبه بازگشت مدیریت فرهنگی به رشته های دانشگاه آزاد؛ در اولین جلسه دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، نهایی و به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.

حذف عجیب رشته مدیریت فرهنگی از دفترچه دانشگاه!

نه به حذف رشته مدیریت فرهنگی!

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در 25 آبان سال جاری در نامه ای به دانشگاه آزاد اسلامی؛ اعلام کرده بود که با توجه به قدمت بیش از 10 ساله برنامه درسی دوره دکتری تخصصی رشته مدیریت و برنامه ریزی، تداوم بارگذاری بر روی سامانه دفتر برنامه ریزی آموزش عالی و ادامه اجرای آن منوط به ارایه نسخه بازنگری آن است.

دانشگاه آزاد نیز اخیرا، سرفصل و برنامه آموزشی بازنگری شده این رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده است.

به گزارش جی پلاس؛ راه اندازی رشته مدیریت امور فرهنگی در سال 1370 مورد تصویب فرهنگ و آموزش عالی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کنونی) قرار گرفت و در ابتدا برای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد و سپس به صورت رسمی از نیمه همان دهه در دفترچه آزمون مقطع کارشناسی ارشد و در سال 1382 در دفترچه آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد قرار گرفت.

این رشته تحصیلی که جزو رشته های پرمتقاضی در میان دانشجویان بوده است، در مسیر خود در سال 1386 به دو گرایش مدیریت امور فرهنگی و برنامه ریزی امور فرهنگی تقسیم شد و هر ساله به پذیرش بیشتر دانشجویان پرداخت، فراوانی متقاضیان به حدی افزایش یافت که واحدهای فراوانی از دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط ایران به پذیرش دانشجو در این رشته  پرداخته اند.

از دست آوردهای این رشته تحصیلی در عمر کمتر از سه دهه خود، تربیت هزاران نیروی انسانی متخصص در حوزه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، تأسیس انجمن علمی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی ایران، هزاران پایان نامه و مقاله علمی مسأله محور و کاربردی بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید