تولید ماهانه ۵ میلیون کیت تشخیص کرونا در کشور

۵ شرکت دانش‌بنیان با تلاشی مستمر به ساخت کیت‌های تشخیص کرونا ورود کردند. تلاشی که امروز به تولید ۵ میلیون کیت در ماه رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امروز که بیش از ۱۰ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، دانش‌بنیان‌ها به صورت خودجوش و بدون اتکا به بازارهای داخلی اقدام به تولید محصولات پیشگیرانه بیماری کرونا کردند.

به گونه‌ای که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است، دانش‌بنیان‌ها آمادگی دارند ماهی ۵ میلیون کیت تشخیص سریع کرونا را تولید و روانه بازار کنند. این کیت‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری تولید شده‌اند.

بنا به گفته مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ابتدای شیوع این بیماری برای شناسایی شرکت‌های توانمند تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه کرونا فراخوانی منتشر کردیم و شرکت‌های زیادی برای این کار اعلام آمادگی کردند.

وی همچنین بیان کرد: از این میان ۵ شرکت برای تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا انتخاب شدند و کار را آغاز کردند. ظرفیت این شرکت‌ها به حدی بود که امروز آنها می‌توانند ماهی بیش از ۵ میلیون کیت تولید کنند. این کار از خروج ارز از کشور پیشگیری کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید