این 4 گیاه برای درمان اضطراب معجزه می کنند

محققان استرالیایی اعلام کردند می‌توان با مصرف برخی دارو‌های گیاهی اختلالات اضطرابی را درمان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از فود نیوز، اضطراب پاسخ طبیعی بدن به استرس است و در بسیاری از موارد وقوع آن جای نگرانی ندارد. تنها زمانی نگرانی و اضطراب یک مشکل مربوط به سلامتی تلقی می‌شود که این اضطراب به طور مکرر رخ داده و باعث حملات عصبی و ایجاد وحشت در فرد شود. با این حال، می‌توان اضطراب و نگرانی را مدیریت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ براساس اعلام انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، اختلالات اضطرابی رایج‌ترین بیماری روانی در ایالات متحده است. برآورد می‌شود نزدیک به ۴۰ میلیون آمریکایی از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند که از این میان، تنها یک سوم آن‌ها توانایی دریافت خدمات بهداشتی برای درمان خود را دارند.

احساس ترس و نگرانی که به دلیل اضطراب در بیماران خود را نشان می‌دهد می‌تواند به صورت شدید و ملایم بروز کند. در مواردی که این امر منجر به علائم شدید شود، فرد از کنترل آن ناتوان است و همین امر منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت‌های روزانه وی می‌شود. بسیاری از مردمی که از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند احتمال دارد که به افسردگی نیز دچار شوند.

با این حال، تحقیقات نشان داده است برخی گیاهان می‌توانند در درمان این بیماری موثر باشند. محققان دانشگاه ملبورن استرالیا در تحقیقات جدید خود به تاثیرات خواص برخی گیاهان بر روی اضطراب پرداختند. دانشمندان در این پژوهش تلاش کردند به دارویی گیاهی برای ایجاد آرامش در سیستم عصبی دست پیدا کنند.

نتایج این تحقیقات نشان داد برخی از گیاهان خواص ضداضطرابی دارند. این گیاهان شامل موارد ذیل است:

۱- گیاه پیچ ساعتی

بسیاری از مردم در اروپا و آمریکا از گیاه پیچ ساعتی برای درمان بی خوابی و اضطراب استفاده می‌کنند. نتایج تحقیقات نشان داده است گیاه پیچ ساعتی می‌تواند کاهش دهنده اضطراب باشد. تحقیقات دانشمندان دانشگاه مریلند آمریکا نشان داده است گیاه پیچ ساعتی می‌تواند همانند دارو‌های آرام بخشی مانند سراکس عمل کرده و باعث کاهش اضطراب شود.

۲- بابونه

بابونه یکی از گیاهانی است که به طور سنتی برای درمان اضطراب و نگرانی از دیرباز مورد توجه قرار داشته است. این گیاه را می‌توانید به صورت دم کرده مصرف کنید.

۳- جنسینگ هندی

هزاران سال است که در هندوستان از جنسینگ هندی به عنوان یک داروی موثر برای درمان اضطراب و کمبود انرژی استفاده می‌شود. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ از سوی دانشمندان هندی انجام شد نشان داد مصرف این گیاه می‌تواند سطح کورتیزول خون که باعث ایجاد استرس می‌شود را کاهش دهد.

۴- سنبل کوهی

تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان داده است ریشه سنبل کوهی برای درمان اضطراب، بی خوابی، و ناراحتی عصبی مناسب است. محققان آلمانی می‌گویند این گیاه همانند یک آرام بخش ملایم عمل می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید