ایده جدید یوفا و احتمال استفاده از لیگ قهرمانان سوئیسی

یوفا می‌خواهد در لیگ قهرمانان تغییراتی ایجاد کند تا با جذاب‌تر کردن آن از برگزاری سوپرلیگ توسط باشگاه‌ها جلوگیری کند و این مسئله را بسیاری از فوتبال دوستان در رسانه‌ها خوانده‌اند. چندی پیش خبری در رسانه‌ها مبنی بر احتمال استفاده از روش سوئیسی در لیگ قهرمانان منتشر شد اما سوال اصلی اینجاست این روش چگونه خواهد بود

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در نسخه سوئیسی لیگ قهرمانان، ۳۲ تیم در یک گروه قرار می‌گیرند. هر تیم ۱۰ بازی خواهد داشت که ۵ بازی در خانه و ۵ بازی بیرون خانه انجام می‌دهد. اینکه کدام تیم با کدام تیم بازی خواهد کرد را قرعه‌کشی مشخص خواهد کرد. تیم‌ها در این قرعه‌کشی به ۴ سید تقسیم خواهند شد.

فوتبالی نوشت؛ پس از قرعه‌کشی و انجام بازی‌ها، ۱۶ تیم اول با هم در مرحله حذفی به این ترتیب بازی خوهاند کرد که تیم اول به مصاف رتبه شانزدهم خواهد رفت، رتبه دوم به مصاف رتبه پانزدهم و به مهین ترتیب الی آخر. تیم‌های برنده به یک چهارم نهایی و مراحل بالاتر خواهند رسید. رتبه‌های ۱۷ تا ۲۴ هم به لیگ اروپا صعود خواهند کرد.

طبق خبری که تایمز منتشر کرده، یوفا این روش را با باشگاه‌های مختلف تا پیش از سال جدید میلادی در میان خواهد گذاشت و از آن ها بابت استفاده از این روش در سال ۲۰۲۴ نظرسنجی خواهد کرد. صحبت‌هایی مبنی بر احتمال حضور تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه نهایی، در مراحل بالاتر هم وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید